ترشی قارچ یکی از انواع ترشی های جدید و خوشمزه ایرانی است که نه تنها از نظر طعم مطلوب و دلپذیر می باشد، بلکه برای تزئین و دیزاین انواع غذاها نیز بسیار مناسب و کاربردی است. این نوع ترشی با استفاده از قارچ های تازه و با افزودن ادویه جات و سایر مواد مغذی، طعم و عطر و طراوت خاصی به غذاها می بخشد. در ادامه با جزئیات پخت و تهیه این ترشی خوشمزه همراه باشید.

مواد لازم

قارچ۱ کیلوگرم
سیر۱۰ حبه
فلفل سبز۴ عدد
آب۳ لیتر
سرکه سفید۱ لیوان
نعناع۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
ترخون۲ شاخه

بهترین روش تهیه ترشی قارچ خوشمزه با سبزیجات به سبک سنتی لبنانی

مرحله ۱

برای تهیه ترشی قارچ خوشمزه، ابتدا قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز کرده و داخل آبکش قرار می دهیم. سپس آبکش را به سرعت انجام داده و کنار می گذاریم تا آب اضافی خارج شود. سعی کنید از قارچ های کوچک و دکمه ای استفاده کنید تا ترشی زیباتری داشته باشید.

مرحله ۲

در قابلمه ای، سرکه، آب و نمک را ریخته و روی شعله قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید. در این زمان، سیرها را پوست گرفته و شسته و روی دستمال تمیز قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله ۳

فلفل سبزها را نیز شسته و کنار سیرها روی دستمال قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. زمانی که سرکه به جوش آمد، شعله را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا سرکه سرد شود.

مرحله ۴

در این مرحله، داخل ظرف شیشه ای تمیز و خشک، مقداری قارچ ریخته و سپس چند حبه سیر، ۱ عدد فلفل سبز، ۱ قاشق از نعناع و کمی ترخون نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۵

به همین صورت، مواد ترشی را به صورت لایه ای داخل ظرف شیشه ای می ریزیم. سپس مخلوط سرکه، نمک و آب که سرد شده است را روی مواد می ریزیم، به طوری که مخلوط سرکه و آب یک بند انگشت بالاتر از مواد ترشی باشد.

مرحله ۶

در این مرحله، درب ظرف شیشه ای را محکم بسته و ظرف ترشی را به مدت ۲ هفته در جای خشک و خنک مانند یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت ۲ هفته، ترشی آماده مصرف است.