ترشی مندی، یکی از انواع ترشی‌های خوش‌طعم و محبوب فصل بهار است که با دستورالعمل‌های متنوعی آماده می‌شود. این نوع ترشی علاوه بر طعم و مزه لذیذ خود، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است و مصرف آن برای سلامتی بسیار مفید می‌باشد. در ادامه، با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله که در سایت آموزشی پختنی ارائه شده است، می‌توانید این ترشی خوشمزه را در منزل خود تهیه و از طعم و مزه منحصر به فرد آن لذت ببرید.

مواد لازم

مندی۱ کیلو گرم
سیر۶ حبه
سرکه۱ لیوان
آب جوشیده۱ لیوان
نمک۱ قاشق سوپخوری

بهترین روش تهیه ترشی مندی سنتی و خوشمزه

مرحله ۱

برای تهیه ترشی مندی ساده، ابتدا تمام قسمت های مندی را به صورت ریز خرد می کنیم و درون آب سرد می ریزیم. این کار را چند مرتبه انجام می دهیم تا مندی کاملا تمیز شود.

مرحله ۲

سپس مندی را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی خارج شود. سپس مندی را روی یک پارچه نخی تمیز پخش می کنیم تا کاملا خشک شود.

مرحله ۳

زمانی که مندی خشک شد، پوست سیر را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم. سپس یک ظرف مناسب و درب دار انتخاب کرده و داخل آن را با پارچه تمیز می کنیم.

مرحله ۴

حالا لایه لایه مندی و سیر را درون ظرف می ریزیم. سپس سرکه و آب جوشیده سرد شده را به آن اضافه کرده و نمک را نیز می افزاییم. درب ظرف را می بندیم.

مرحله ۵

در نهایت ترشی مندی را درون یخچال قرار داده و به مدت ۲۰ روز استراحت می دهیم تا جا بیوفتد. سپس آن را درون ظرف مورد نظر ریخته و همراه با غذا سرو می کنیم. نوش جان