رب غوره یکی از انواع رب های سنتی و محبوب در آشپزی ایرانی است. این محصول ارزشمند می‌تواند به عنوان جایگزینی مناسب برای غوره تازه در طیف متنوعی از غذاها و طبق‌های سنتی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه، آموزش تهیه و استفاده از رب غوره را به صورت تفصیلی و گام به گام در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید از مزایای این فرآورده سنتی در آشپزی خود بهره مند شوید.

مواد لازم

غوره۳ کیلوگرم
گوجه فرنگی۳ کیلوگرم
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری

بهترین روش تهیه رب غوره سنتی شمالی

مرحله ۱

برای تهیه رب غوره سنتی، ابتدا باید غوره مناسب را انتخاب کنیم. غوره عسکری بدون دانه، بهترین گزینه است. اما می توان از سایر انواع غوره نیز استفاده کرد.

مرحله ۲

پس از شستشو و خشک کردن غوره ها، آنها را در میکسر یا مخلوط کن قرار داده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس آب غوره را با استفاده از پارچه یا تنظیف جدا می کنیم.

مرحله ۳

آب غوره را می توان به عنوان چاشنی در انواع غذاها استفاده کرد. باقیمانده گوشت غوره را در قابلمه ریخته و گوجه فرنگی ها را در آب جوش قرار می دهیم تا پوست آنها آسان تر جدا شود.

مرحله ۴

پس از جدا کردن پوست گوجه فرنگی ها، آنها را در میکسر یا مخلوط کن پوره می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. سپس مواد را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله ۵

به طور مرتب مواد را هم می زنیم تا آب موجود در قابلمه کشیده شود. سپس ۳ قاشق غذاخوری روغن اضافه کرده و رب را به خوبی تفت می دهیم تا غلظت و رنگ مناسب پیدا کند.

مرحله ۶

در نهایت، رب آماده شده را در ظرف شیشه ای درب دار ریخته و روی آن یک قاشق غذاخوری روغن مایع می ریزیم. برای ماندگاری بیشتر، می توان رب غوره را بسته بندی و فریز کرد.