مارمالاد کیوی یکی از انواع مارمالادهای محبوب و متداول در فصول پاییز و زمستان است. این محصول ساده و خوشمزه، گزینه مناسبی برای استفاده در تهیه انواع دسرها و شیرینی ها محسوب می شود. با پیروی از آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد کیوی، می توانید این محصول را به راحتی در منزل آماده کرده و از طعم لذیذ آن در پخت و پز خود بهره مند شوید. در ادامه، سایت آموزشی پختنی راهنمای جامعی را برای تهیه مارمالاد کیوی ارائه خواهد داد.

مواد لازم

کیوی خرد شده۳ فنجان
شکر۴ فنجان
آب۲ فنجان
ژلاتین (اختیاری)۱٫۵ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
جوهر لیمونوک قاشق چایخوری

تهیه مارمالاد کیوی خانگی: طعم لذیذ و مجلسی

مرحله ۱

برای تهیه مارمالاد کیوی ساده، ابتدا کیوی ها را می شوییم و پوست می گیریم. سپس آنها را به صورت تکه های نگینی خرد می کنیم. کیوی خرد شده را همراه با شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲

در این مرحله، آب را به قابلمه اضافه کرده و مواد را به آرامی مخلوط می کنیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده تا شکر به طور کامل حل شود. سپس حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم کیوی به طور کامل بپزد.

مرحله ۳

توجه داشته باشید که هر چقدر کیوی ها سفت تر باشند، زمان بیشتری برای پخت شان نیاز است. در حین جوشیدن مارمالاد، کف های سفید رنگ روی آن را با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم.

مرحله ۴

پس از اینکه کیوی ها به طور کامل نرم شدند، با بلندر (گوشتکوب برقی) آنها را به طور کامل پوره می کنیم. سپس پودر ژلاتین را اضافه می کنیم. به جای پودر ژلاتین می توانیم از پودر ژله کیوی نیز استفاده کنیم.

مرحله ۵

پس از اضافه کردن پودر ژلاتین، ۱۵ دقیقه زمان می دهیم، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. اگر تمایل دارید رنگ مارمالاد خوشرنگ تر شود، می توانید چند قطره رنگ خوراکی سبز نیز به آن اضافه کنید.

مرحله ۶

در آخر وانیل و جوهر لیمو را اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم. سپس قابلمه را در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا مارمالاد خنک شود. در نهایت مارمالاد را درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.