کنسرو کردن برگ مو یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد برای نگهداری طولانی‌مدت برگ این گیاه است. این روش به شما امکان می‌دهد تا برگ‌های مو را برای مدت زمان طولانی بدون هیچ‌گونه خرابی و فساد نگه‌داری کنید. در ادامه، سایت آموزشی پختنی راهنمای کامل و مرحله‌به‌مرحله ساخت کنسرو برگ مو را ارائه خواهد داد تا بتوانید به طور دقیق و اصولی این فرایند را انجام دهید.

مواد لازم

سرکه⅓ لیوان
آب جوشیده ولرم۴ لیوان
نمک۲ قاشق غذاخوری
برگ موبه مقدار کافی

تهیه کنسرو برگ مو به روش ترکیه ای: راهنمای جامع و بادوام

مرحله ۱

برای تهیه کنسرو برگ مو خوشمزه، ابتدا یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید. سپس برگ موها را شسته و به صورت منظم روی هم قرار می دهیم.

مرحله ۲

زمانی که آب جوش آمد، دسته برگ ها را درون آب گذاشته و پس از تغییر رنگ آنها را از قابلمه خارج کرده و درون آبکش قرار می دهیم. سپس هر دسته را رول می کنیم.

مرحله ۳

در این مرحله یک قابلمه حاوی آب جدا روی حرارت گذاشته تا جوش بیاید، سپس ظرف های مورد نظر را به همراه درب فلزی آنها درون قابلمه قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۵ دقیقه درون آب بجوشند.

مرحله ۴

پس از گذشت این زمان ظرف ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خشک شوند. در ادامه برگ موهای رول شده را به صورت مرتب درون ظرف می چینیم، سپس آب را به همراه سرکه درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ۵

در این مرحله نمک و شکر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات آنها کاملا حل شوند، سپس درون ظرف روی برگ ها ریخته تا روی آنها را کاملا بپوشاند. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم.

مرحله ۶

حالا ظرف را درون یک قابلمه حاوی آب جوش که نصف ظرف را در بر بگیرد قرار داده، سپس اجازه می دهیم ظرف به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بماند. پس از گذشت این زمان ظرف را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله ۷

پس از خارج کردن ظرف بلافاصله آنرا به صورت وارونه می گذاریم، سپس اجازه می دهیم به همین صورت بماند تا کاملا خنک شود و عمل کنسرو صورت گیرد. در نهایت کنسرو برگ مو بدون باز شدن درب آن به مدت طولانی ماندگاری دارد.