سس پنیر یا دیپ پنیر، یکی از انواع مشهور و محبوب سس های بین المللی است که به طور گسترده ای در کنار غذاهای فست فودی مصرف می‌شود. این سس خوشمزه و پرطرفدار، از ترکیب پنیر، شیر و چاشنی های مختلف تهیه می‌گردد و به عنوان یک همراه مناسب برای سرو انواع غذاهای سریع و فوری شناخته می‌شود. در ادامه این آموزش، نحوه تهیه و فرآیند پخت این سس را به صورت تفصیلی و گام به گام مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر سرد۱ لیوان
پنیر چدار رنده شده۱٫۵ لیوان
پودر سیر¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری

سس پنیر خوشمزه و کشدار به سبک رستورانی

مرحله ۱

برای تهیه سس پنیر رستورانی ابتدا شیر سرد را داخل یک قابلمه مناسب یا شیر داغ کن می ریزیم، سپس نشاسته ذرت را به شیر اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا نشاسته ذرت تا حد ممکن در شیر حل شود.

مرحله ۲

در این مرحله قابلمه حاوی شیر را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا شیر شروع به غلیظ تر شدن کند. پس از اینکه شیر کمی غلظت پیدا کرد، پنیر چدار رنده شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ۳

حالا پودر سیر را به همراه فلفل سیاه اضافه می کنیم و مواد را مخلوط می کنیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود و سس غلیظ شود. در صورت تمایل می توانیم ادویه های مورد پسند خود را نیز به سس اضافه کنیم تا طعم بهتری را تجربه کنیم.

مرحله ۴

مثلا اگر سس های تند را دوست داریم می توانیم مقداری زنجبیل و فلفل قرمز هم به سس اضافه کنیم. پس از اینکه پنیر چدار ذوب شد و سس یکدست شد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس به صورت گرم سرو می کنیم