سس ها نقش بسیار مهمی در طعم بخشی و ارتقاء کیفیت غذاهای مختلف ایفا می کنند. این چاشنی های خوشمزه و متنوع، علاوه بر استفاده روی غذاها و سالادها، در فرایند مرینت کردن و طعم دار نمودن گوشت ها از جمله مرغ و جوجه کباب نیز کاربرد وسیعی دارند.یکی از این سس های کاربردی که می تواند طعم و بافت مرغ را بهبود بخشد، سسی است که در ادامه آموزش تهیه آن را ارائه خواهیم داد. این سس علاوه بر افزودن طعم لذیذ به مرغ، به کاهش بوی نامطلوب آن نیز کمک می کند. همچنین خیساندن مرغ در شیر، علاوه بر از بین بردن بوی نامطلوب، بافت گوشت را نیز نرم و طعم آن را بهبود می بخشد.برای آشنایی با مراحل تهیه دقیق این سس مرینیت مرغ و استفاده از آن در طبخ غذاهای خوشمزه، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

مواد لازم

مرغ۴ عدد ران
شیر۲ فنجان
ماست۴ قاشق غذا خوری
سس مایونز۲ قاشق غذا خوری
عسل۱ قاشق غذا خوری
لیمو۱ قاشق غذا خوری
روغن نباتی۴٫۵ قاشق غذا خوری
چیلی و فلفل سیاه و آویشن و زردچوبه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
فلفل قرمز آسیاب شده۱ قاشق چای خوری
نمک۲ قاشق چای خوری
سیب زمینی۶ عدد
آویشن۱ قاشق چای خوری
روغن مایعبه مقدار لازم

عطر و طعم مرغ را با سس مرینیت تقویت کنید

مرحله ۱

برای تهیه سس خوشمزه برای طعم دار کردن گوشت مرغ، ابتدا مرغ ها را شسته و روی آن شیارهایی ایجاد می کنیم. بهتر است مرغ ها با پوست باشد. سپس درون یک کاسه می ریزیم، شیر را به آن اضافه کرده و روی آن را سلفون می کشیم. درون یخچال می گذاریم تا استراحت کند.

مرحله ۲

سیب زمینی ها را شسته، پوست کنده و درشت درشت خرد می کنیم. درون یک کاسه می ریزیم، آویشن و نمک به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا سیب زمینی ها کامل مزه دار شود.

مرحله ۳

یک کاسه برداشته و ماست، سس مایونز، عسل و آبلیمو را درون آن می ریزیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس روغن، ادویه ها و فلفل قرمز را به آن اضافه می کنیم و با نمک مزه دار می کنیم.

مرحله ۴

در این مرحله مرغ ها را از شیر خارج کرده و یکی یکی درون سس قرار می دهیم و با فرچه روی مرغ ها را به سس آغشته می کنیم. کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ۵

سپس مرغ ها و سیب زمینی ها را کنار هم درون سینی می چینیم و درون فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است قرار می دهیم تا مرغ ها پخته و برشته شود. در نهایت در ظرف مناسب سرو می کنیم.