باگت شکم پر، یکی از انواع غذاهای ساده و پرطرفدار در سطح بین‌المللی است که با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد غذایی متنوع تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و پرکاربرد، به‌عنوان یکی از نمادهای فرهنگ آشپزی جهانی شناخته می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله نحوه تهیه باگت شکم پر، لطفاً به سایت پختنی مراجعه فرمایید تا با جزئیات دستور پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
قارچ خرد شده۵ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
کره۱ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
شیرنصف لیوان
خامهبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
جعفری تازهبه مقدار لازم
نان باگتبه مقدار لازم

بهترین روش آماده سازی باگت پر شده با مواد خوشمزه و ساده به سبک رستورانی

مرحله ۱

برای تهیه باگت شکم پر خوشمزه، ابتدا پیاز را شسته و پوست گرفته و به صورت ریز خرد می کنیم. قارچ ها را نیز به صورت ورقه ای ریز می کنیم. یک تابه را روی حرارت قرار داده و با کمی روغن داغ می کنیم. سپس قارچ ها را در تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند و آب آنها تبخیر شود.

مرحله ۲

در تابه دیگری، پیاز خرد شده را تفت داده و سیر رنده شده، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. گوشت چرخ کرده را نیز به مخلوط اضافه کرده و خوب تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. سپس قارچ را به آن اضافه می کنیم. آرد را نیز اضافه کرده و همراه با مواد کمی تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود.

مرحله ۳

بعد شیر را داخل مخلوط ریخته و خامه را نیز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. مقداری جعفری تازه نیز به آن اضافه می کنیم تا بوی و طعم خوبی به آن بدهد. در ادامه بالای نان باگت را به صورت مستطیل برش زده و داخل آن را خالی می کنیم.

مرحله ۴

سپس اطراف و داخل نان باگت را با کره ذوب شده چرب می کنیم و داخل آن را با مواد پر می کنیم. روی مواد داخل نان باگت نیز پنیر پیتزا می ریزیم. نان باگت ها را داخل فر قرار داده تا پنیر آب شود و کمی طلایی شود.

مرحله ۵

وقتی پنیر آب شد و طلایی شد، نان باگت های شکم پر را از فر خارج کرده و به قطعات دلخواه برش می زنیم. می توان نان ها را با زیتون بدون هسته و برش های گوجه یا گوجه گیلاسی تزیین نمود.