خوراک لوبیا و عدس یک غذای بسیار خوشمزه و مغذی از دسته حبوبات است که با ترکیب لوبیا و عدس همراه با قارچ و سیب زمینی تهیه می شود. این غذا را می توان با جایگزینی سبزیجات دیگر نیز طبق تمایل و ذائقه خانواده آماده کرد. این خوراک گیاهی، سرشار از پروتئین است و از این رو برای افرادی که رژیم غذایی گیاهی دارند بسیار مناسب و توصیه می شود. خوراک لوبیا و عدس را می توان همراه با نان، ترشیجات مختلف و سالاد سرو نمود. برای دریافت آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این غذای خوشمزه، به سایت آموزشی پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

لوبیا چیتی۱ لیوان
عدسنصف لیوان
پیاز۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
قارچ۴ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذا خوری

بهترین روش آماده سازی خوراک لوبیا و عدس با قارچ و سیب زمینی

مرحله ۱

برای تهیه خوراک خوشمزه و سنتی لوبیا و عدس، ابتدا لوبیا چیتی را از شب قبل خیس کرده و چند بار آب آن را عوض می کنیم تا نفخ آن گرفته شود. سپس لوبیا ها را در قابلمه آب پز می کنیم.

مرحله ۲

پس از سه ساعت پخت، عدس را شسته و به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت یک ربع دیگر می پزیم. سیب زمینی ها را شسته، پوست کنده و به صورت نگینی درشت خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ۳

در این مرحله، پیاز ها را شسته و خرد کرده و در تابه ای با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شوند. زردچوبه را به پیاز ها اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله ۴

سپس قارچ ها را به صورت دلخواه خرد کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. رب گوجه فرنگی را به مخلوط پیاز و قارچ اضافه کرده و تفت می دهیم تا کامل رنگ باز کند و سرخ شود.

مرحله ۵

مواد سرخ شده را به لوبیا ها اضافه کرده و حدود ۲۰ دقیقه دیگر می پزیم. در این زمان، مقداری از لوبیا و سیب زمینی ها را له کرده و دوباره به قابلمه اضافه می کنیم تا کمی لعاب بندازد. سپس خوراک را از روی حرارت برداشته و سرو می کنیم.