کباب تابه ای اناری یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که به طور سنتی برای جشن شب یلدا تهیه می شود. این غذای لذیذ و پرطرفدار با استفاده از مواد اولیه تازه و با طعم های متنوع مانند انار و ادویه جات تهیه می گردد. در ادامه با سایت آموزشی پختنی همراه شوید تا مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه کباب تابه ای اناری را به صورت تصویری و با جزئیات کامل فرا بگیرید و بتوانید این غذای خوشمزه را در منزل خود آماده کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
زعفران دم کرده ۱قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
رب انار۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب انار½ لیوان
انار دون شده۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
رب آلبالو (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

بهترین روش پخت کباب تابه ای با طعم انار برای مهمانی‌های شمالی

مرحله ۱

برای تهیه کباب تابه ای اناری، ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و آب اضافی آن را می گیریم. سپس گوشت چرخ کرده را با پیاز رنده شده، زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

مواد را به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا مایه کباب منسجم و چسبناک شود. سپس آن را حداقل یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله ۳

پس از این زمان، مایه کباب را از یخچال خارج کرده و در یک تابه چرب می ریزیم. سپس آن را با حرارت زیاد سرخ می کنیم تا یک سمت آن به طور کامل سرخ شود.

مرحله ۴

پس از آن، کباب را برمی گردانیم تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. در همین حین، کره را در تابه دیگری ذوب کرده و رب گوجه فرنگی، رب انار و رب آلبالو را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۵

سپس آب انار و زعفران دم کرده را با دانه های انار، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا شروع به جوشیدن کند.

مرحله ۶

پس از اینکه کباب ها به طور کامل سرخ شدند، سس را به تابه حاوی کباب ها اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا سس به طور کامل به کباب ها نفوذ کند.

مرحله ۷

در نهایت، کباب تابه ای را در ظرف مورد نظر می کشیم و باقیمانده سس را روی آن می ریزیم. سپس آن را همراه با برنج سرو می کنیم.