بورانی اسفناج و هویج یکی از انواع میان وعده‌های خوش‌طعم و سالم در آشپزی سنتی ایرانی است که با دستورپخت‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای نیمرخی را می‌توان نه تنها به عنوان یک میان وعده مغذی و لذیذ میل کرد، بلکه همچنین به عنوان یک پیش‌غذای شیک و جذاب در مهمانی‌ها و مجالس مختلف سرو نمود. برای بخشیدن طعم و ظاهری جذاب‌تر به این بورانی، استفاده از مغزیجاتی همچون مغز گردو نیز پیشنهاد می‌شود. همچنین تهیه و استفاده از سس مخصوص ترکیه‌ای در کنار این غذای میان وعده‌ای، علاوه بر افزودن طعمی خوش و منحصربه‌فرد، باعث جذاب‌تر شدن ظاهر آن نیز خواهد شد. برای آموزش تهیه این سس ساده اما خوش‌طعم، می‌توانید به ادامه مطلب در سایت پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

اسفناج تازه۱ دسته متوسط
هویج۲ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۵ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
فلفل قرمزبه مقدار دلخواه

بورانی سبزیجات لذیذ با طعم تبریزی

مرحله ۱

برای تهیه بورانی اسفناج و هویج مجلسی، ابتدا اسفناج ها را پاک و داخل قابلمه قرار می دهیم. آب می ریزیم تا خاک و گل های موجود در آن خارج شوند، سپس می شوییم و آبکشی می کنیم.

مرحله ۲

هویج را پوست گرفته و رنده ریز می کنیم. تابه ای را روی حرارت ملایم قرار داده و روغن زیتون و هویج ها را اضافه می کنیم. اجازه می دهیم تا نرم شوند.

مرحله ۳

اسفناج ها را ریز خرد کرده و به هویج ها اضافه می کنیم. نمک و فلفل می پاشیم و تفت می دهیم تا آب اسفناج ها کشیده شود.

مرحله ۴

سیر را رنده ریز کرده و به همراه ماست و ترکیب اسفناج و هویج در کاسه ای بزرگ مخلوط می کنیم.

مرحله ۵

بورانی آماده را در ظرف مورد نظر می ریزیم. برای تزئین، تابه ای را روی حرارت کم قرار داده و روغن زیتون، گردو و فلفل قرمز را تفت می دهیم. این مخلوط را روی بورانی می ریزیم.