حلوای شکلاتی یکی از انواع حلواهای سنتی و سرشناس ایرانی محسوب می‌شود که برای پذیرایی در مناسبت‌های مختلف بسیار مناسب و مطلوب است. این حلوای خوش‌طعم و لذیذ، ترکیبی از مواد اولیه با کیفیت همچون آرد، شکر، کره و پودر کاکائو است که با دقت و مهارت خاصی تهیه می‌شود. فرایند تهیه این حلوای خوشمزه شامل مراحل متعددی است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت تا با نحوه درست کردن این نوع حلوای مجلسی آشنا شوید.

مواد لازم

آرد سفید۱ لیوان
آرد نخودچی¾ لیوان
پودر قند½ لیوان
شکلات۸۰ گرم
کره و روغن جامدیک سوم لیوان
پودر دارچینیک سوم قاشق چایخوری
پودر هلیک سوم قاشق چایخوری
مغز گردو۳ قاشق غذاخوری

تهیه حلوای شکلاتی لوکس و مجلسی با روش ترکیه ای

مرحله ۱

برای تهیه حلوای شکلاتی مجلسی، ابتدا آرد سفید و آرد نخودچی را جداگانه الک کرده و آرد سفید را در تابه ای روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. آرد نخودچی را نیز مانند آرد سفید تفت می دهیم، اما با زمان کمتری.

مرحله ۲

سپس آرد ها را با هم مخلوط کرده و از الک رد می کنیم. سپس روغن و کره را به مخلوط افزوده و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم. پس از آن، دارچین، هل و پودر قند را به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ۳

در آخر، گردو و شکلات بن ماری شده را به مخلوط افزوده و همه را با هم مخلوط می کنیم تا خمیری یکدست به دست آید. مواد را داخل قالب سیلیکونی یا ظرف مورد نظر ریخته و با پودر پسته تزئین می کنیم.

مرحله ۴

سپس حلوا را داخل یخچال قرار داده تا به مدت ۱ ساعت حالت قالب یا ظرف را بگیرد. در آخر، حلواها را از داخل قالب بیرون آورده و به دلخواه برش می دهیم.