خمیر جادویی یکی از انواع خمیرهای بین المللی برجسته و مشهور است که به طور گسترده برای پخت انواع نان، پیراشکی و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. این خمیر منحصر به فرد با ترکیب دقیق مواد اولیه و فرآیندهای تخمیر پیچیده خود، قابلیت های منحصر به فردی در تهیه انواع محصولات نانوایی ارائه می دهد. مخاطبان گرامی می توانند با همراهی و مشاهده دقیق آموزش های موجود در سایت پختنی، نحوه تهیه و استفاده صحیح از این خمیر جادویی را فرا گرفته و در پخت محصولات نانوایی خود به کار گیرند.

مواد لازم

آرد سفید۳ تا ۴ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۳ قاشق چایخوری
شیر۱ لیوان
روغن مایع۶ قاشق غذاخوری

تهیه خمیر پیتزا و پیراشکی حرفه ای

مرحله ۱

برای تهیه خمیر مغذی و مناسب برای پخت، ابتدا شیر ولرم را با شکر و خمیر مایه فوری در یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و در محیط گرم قرار می دهیم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله ۲

سپس تخم مرغ، شکر باقیمانده، نمک و روغن مایع را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. خمیر مایه فوری را به این مخلوط اضافه و به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ۳

در ادامه، آرد را دو بار الک کرده و به تدریج به مخلوط اضافه می کنیم و با قاشق چوبی هم می زنیم تا خمیری یکدست و غیر چسبناک به دست آید.

مرحله ۴

خمیر را به سطح کار منتقل کرده و خوب ورز می دهیم، سپس در یک ظرف روغنی قرار داده و در محیط گرم برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت می گذاریم تا حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله ۵

پس از این مرحله، خمیر را از ظرف خارج کرده و دوباره ورز می دهیم تا هوای اضافی خارج شود. سپس به اندازه دلخواه چونه گرفته و ۱۵ دقیقه استراحت می دهیم تا آماده استفاده شود.

مرحله ۶

این خمیر را می توان تا ۳-۴ روز در یخچال نگهداری کرد و یا برای مدت طولانی تر در حالت فریز شده تا یک ماه نگهداری نمود.