جوجه کباب لبنانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب بین‌المللی است که با استفاده از مرغ تهیه می‌گردد. این غذای سنتی لبنانی دارای طعمی فوق‌العاده و طرفداران بسیاری در سراسر جهان است. طرز تهیه این غذای لذیذ و جذاب را می‌توانید در ادامه این آموزش آشپزی لبنانی در سایت بزرگ پختنی مشاهده نمایید. این راهنمای گام‌به‌گام به شما کمک خواهد کرد تا با دنبال کردن مراحل آن، این غذای خوشمزه را در خانه خود آماده کنید.

مواد لازم

سینه یا فیله مرغ۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش¼ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
ارده (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده پر چرب¼ پیمانه
فلفل دلمه ای۲ عدد بزرگ
نمک۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه و سنتی به سبک عربی

مرحله ۱

برای تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه، ابتدا سیر را رنده کرده و با کمی روغن در تابه تفت می دهیم تا عطر سیر بلند شود. سپس نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را به آن اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. پس از آن، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی آن گرفته شود.

مرحله ۲

در صورتی که طعم رب گوجه فرنگی مورد پسند نباشد، می توان آن را حذف و به جای آن مقداری زعفران دم کرده اضافه کرد. پس از تفت دادن رب گوجه فرنگی، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته تا مواد خنک شوند.

مرحله ۳

سپس سینه یا فیله مرغ را به صورت جوجه کبابی برش زده و در کاسه ای مناسب می ریزیم. همچنین فلفل دلمه ای ها را به صورت درشت خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ۴

در ادامه، ماست چکیده را به همراه آب لیمو ترش، ارده و روغن مایع اضافه کرده و پس از خنک شدن مواد تفت داده شده، آنها را نیز به کاسه اضافه می کنیم و به دست زیر و رو می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله ۵

در صورت تمایل، می توان کمی جعفری یا شوید خشک نیز به مواد طعم دهنده جوجه کباب اضافه کرد. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و برای اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود، یک شب در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ۶

پس از استراحت گوشت مرغ، آن را از یخچال خارج کرده و به سیخ می کشیم. سپس منقل زغال را آماده کرده و سیخ ها را به ترتیب روی آن قرار داده و کمی باد می زنیم. پس از اینکه کباب ها خودشان را گرفتند، آنها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یک دست بپزند. در کنار جوجه کباب، در صورت تمایل می توان فلفل و گوجه فرنگی را نیز کباب کرد. در پایان، کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.