کشک کدو یکی از انواع غذاهای سنتی و ریشه‌دار فرهنگ آشپزی ایرانی است که منشا و مبداء آن به شهر کرمان بازمی‌گردد. این غذای خوشمزه و مغذی، از ترکیب کدو حلوایی، کشک و سایر مواد معطر و پرخاصیت تشکیل شده است. در ادامه، با همراهی سایت تخصصی پختنی، می‌توانید مراحل آماده‌سازی و پخت این غذای سنتی ایرانی را به‌طور دقیق و گام به گام مشاهده کنید.

مواد لازم

کدو سبز۸ عدد متوسط
کشک۱ پیمانه
مغز گردو۲ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۶ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کشک کدو رژیمی خوشمزه و مجلسی به سبک کرمانی

مرحله ۱

برای تهیه کشک کدو کرمانی، ابتدا کدوها را پوست گرفته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. سپس آنها را در یک تابه با روغن سرخ می کنیم تا کاملا طلایی شوند. در صورت تمایل به تهیه غذای رژیمی، می توان کدوها را به صورت بخارپز پخت.

مرحله ۲

پس از آن، پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. پیاز را کمی تفت داده تا سبک شود، سپس سیر را به صورت ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط به اندازه ای تفت می دهیم که عطر آن بلند شود.

مرحله ۳

سپس کدوها را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم. درب تابه را می گذاریم تا کدوها آب بیندازند و آب اضافی شان کشیده شود. در صورت تمایل، می توان گوجه فرنگی پوست گرفته و خرد شده را نیز به تابه اضافه کرد.

مرحله ۴

پس از کشیده شدن آب اضافی کدوها، آنها را با گوشتکوب له می کنیم تا به صورت یکدست پوره شوند. سپس مغز گردوها را به صورت ریز خرد کرده و به همراه کشک به تابه اضافه می کنیم. مواد را با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ۵

در نهایت، غذا را با پیاز داغ، سیر داغ و نعناع داغ تزیین کرده و همراه با نان تازه سرو می کنیم.