حلوا یکی از دسر های سنتی و دیرینه ای است که ریشه در فرهنگ ایرانی و عربی دارد. این دسر شیرین به طور سنتی بیشتر در ایام افطار ماه مبارک رمضان مصرف می گردد. یکی از انواع حلواهای مجلسی و معروف، حلوای شعریه است که با استفاده از رشته های نازک شعریه تهیه می شود. این حلوای خوشمزه با مواد اولیه محدود و به سرعت آماده می گردد، بدون نیاز به صرف زمان طولانی. این دسر سنتی متفاوت را می توان به عنوان پذیرایی در مهمانی ها، همراه با چای و قهوه میل نمود.

مواد لازم

کره۵۰ گرم
رشته شعریه۱۵۰ گرم
شیر عسل۲۰۰ گرم

عطر و طعم حلوای سنتی عربی: دستور پخت آسان و لذیذ

مرحله ۱

برای تهیه حلوای شعریه خوشمزه و مجلسی، ابتدا رشته ها را درون یک پلاستیک ریخته و با وردنه یا گوشکوب می کوبیم تا به طور کامل ریز و یکدست شود. سپس یک تابه را بر می داریم و روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. پس از آن، رشته ها را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا تغییر رنگ پیدا کند. زیر تابه را خاموش می کنیم و کره را اضافه می کنیم و هم می زنیم. وقتی کره کامل حل شد، شیر عسلی را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

حلوای شعریه ما اکنون آماده است. می توان آن را درون ظرف مناسب سرو کرد یا در یک سینی پهن کرد و درون یخچال قرار داد تا سفت شود. پس از سفت شدن، آن را با کاتر برش می زنیم و سرو می کنیم.

مرحله ۳

طرز تهیه حلوای دهین یا دهینه خوشمزه و مخصوص عراقی نیز یکی از دسر های قدیمی و سنتی است که مربوط به شهر نجف است.