پنکیک سیب زمینی یا کارتوفل سیب زمینی یکی از غذاهای ساده اما بسیار خوشمزه و محبوب در کشور آلمان است. این غذای سنتی آلمانی دارای طعمی دلچسب و بافتی مطبوع می‌باشد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه این غذای خوشمزه، می‌توانید به آموزش مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه پنکیک سیب زمینی در سایت آموزشی پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

سیب زمینی۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی

پنکیک سیب زمینی آلمانی: طرز تهیه غذای خوشمزه و پرطرفدار

مرحله ۱

برای تهیه پنکیک سیب زمینی، ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده می کنیم. سپس پیاز را نیز رنده کرده و به کاسه حاوی سیب زمینی اضافه می کنیم.

مرحله ۲

پس از آن، سیب زمینی و پیاز رنده شده را به خوبی فشار داده تا آب اضافی خارج شود و خشک شوند. سپس تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله ۳

اگر مایه پنکیک خیلی شل باشد، مقداری آرد دیگر اضافه می کنیم تا منسجم شود. سپس در یک تابه داغ با روغن، مقداری از مایه را ریخته و با قاشق به شکل پنکیک درمی آوریم.

مرحله ۴

پس از اینکه یک سمت پنکیک ها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در پایان، پنکیک های سیب زمینی را روی دستمال حوله ای قرار داده تا روغن اضافی گرفته شود و سپس در ظرف مورد نظر چیده و با سس دلخواه سرو می کنیم.