لازانیا بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار در سطح بین‌المللی است که در تهیه آن از گوشت استفاده نمی‌شود و به همین دلیل برای گیاهخواران گزینه مناسبی محسوب می‌گردد. این غذای پرطرفدار از لایه‌های متعدد پاستا، پوره بادمجان، سس بشاملی و پنیر تهیه می‌شود و طعم بی‌نظیری دارد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه این غذای لذیذ، همراه سایت پختنی باشید تا آموزش مرحله به مرحله آن را مشاهده نمایید.

مواد لازم

لازانیا۱ بسته
بادمجان۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
قارچ۲۰۰ گرم
سیر۱ حبه
آرد۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
شیر۲ لیوان
پنیر پیتزابه مقدار کافی
پودر آویشنبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

بادمجان لذیذ و آسان لازانیا - دستور پخت

مرحله ۱

برای تهیه لازانیای بادمجان خوشمزه، ابتدا بادمجان ها را می شوییم و پوست آن ها را جدا کرده و به صورت حلقه ای نازک خرد می کنیم. سپس آن ها را در تابه با روغن مایع سرخ می کنیم.

مرحله ۲

قارچ را نیز می شوییم و به صورت حلقه ای اسلایس کرده و در تابه با روغن تفت می دهیم. فلفل دلمه ای را نیز شسته، دانه هایش را خارج کرده و به صورت نواری نازک خرد می کنیم و به قارچ اضافه می کنیم.

مرحله ۳

پوست سیر را جدا کرده و کاملا له می کنیم و به مخلوط قارچ و فلفل اضافه می کنیم. سپس بادمجان ها را به مخلوط اضافه کرده و با ادویه لازانیا، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز و رب گوجه فرنگی مخلوط می کنیم.

مرحله ۴

در این مرحله سس بشامل را آماده می کنیم. سپس لازانیا را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه می پزیم تا نرم شود. فر را نیز گرم می کنیم و ظرف را با روغن چرب می کنیم.

مرحله ۵

ورقه های لازانیا را در ظرف چیده و روی آن ها سس بشامل، مواد سبزیجات و پنیر پیتزا می ریزیم. این مراحل را تکرار می کنیم تا لایه های لازانیا تکمیل شود.

مرحله ۶

در نهایت لازانیا را در فر قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه می پزیم. سپس فویل را برداشته و به مدت ۳-۴ دقیقه گریل می کنیم تا پنیر طلایی و خوشرنگ شود. لازانیا را سرو می کنیم.