بال پرچمی به عنوان یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در میان کبابی ها و جگرکی ها شناخته می شود. این نوع کباب به دلیل بافت چرب و نرم بال مرغ، طعم و مزه بینظیری دارد که آن را در سراسر جهان به یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار تبدیل کرده است. در این دستور پخت، روش طعم‌دار کردن و آماده‌سازی بال مرغ پرچمی یا همان کباب بال مرغ به طور کامل و گام به گام آموزش داده شده است. کباب بال مرغ را معمولاً همراه با ماست چکیده، ریحان و سالاد سرو می‌کنند که این ترکیب طعم بینظیری را به وجود می‌آورد. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاهده آموزش مرحله به مرحله این دستور پخت، به سایت آموزشی پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

بال مرغبه مقدار لازم
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و پاپریکابه مقدار لازم
آب لیموی تازهبه مقدار دلخواه
ماست چکیده۲ قاشق غذا خوری
سرکه سفیدکمی
روغن زیتونبه مقدار لازم

بال مرغ پرچمی خوشمزه: دستور پخت آسان و اشتهاآور

مرحله ۱

برای تهیه بال خوشمزه و مخصوص پرچمی، ابتدا بال ها را شسته و آبکش می کنیم. سپس آنها را در سرکه و آب قرار داده و نیم تا یک ساعت استراحت می دهیم تا بوی نامطبوع از بین برود.

مرحله ۲

پس از آن، بال ها را آبکشی کرده و در ظرف مناسبی می ریزیم. پیاز را شسته، پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد کرده و روی بال ها می ریزیم. با دست کمی مواد را زیر و رو می کنیم.

مرحله ۳

سپس روغن زیتون، نمک، فلفل، پاپریکا، ماست چکیده و آبلیمو را به بال ها اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا طعم دار شوند. درب کاسه را با سلفون یا بشقاب می پوشانیم و به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ۴

پس از این زمان، بال ها را از یخچال خارج کرده و روی تخته گوشت قرار می دهیم. با یک کارد تیز، شیار عمیقی روی بال ها ایجاد کرده و آنها را به صورت پرچم باز می کنیم. سپس بال ها را سیخ کرده و روی منقل ذغال یا اجاق گاز با حرارت ملایم کباب می کنیم.