ساندویچ گوشت بندری، یکی از محبوب‌ترین و لذیذ‌ترین انواع غذاهای سنتی و خوشمزه در میان مردم است. این ساندویچ با استفاده از رسپی‌های متنوع و سنتی، به‌طور گسترده در سطح کشور تهیه و عرضه می‌شود. در این راستا، سایت آموزشی پختنی با ارائه آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه ساندویچ گوشت بندری، به‌طور دقیق و جامع به معرفی و تبیین این غذای محبوب و خوشمزه می‌پردازد. بدین منظور، مخاطبان محترم می‌توانند با مراجعه به این سایت آموزشی، نحوه تهیه ساندویچ گوشت بندری را به‌طور کامل و تفصیلی فرا گیرند.

مواد لازم

گوشت راسته گوساله۲۰۰ گرم
پیاز۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای سبز۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
قارچ۶ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
نمک، فلفل سیاه و ادویه مخلوطبه مقدار کافی
ادویه گوشت، زردچوبه و پاپریکابه مقدار کافی
پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

بهترین دستور پخت ساندویچ گوشت بندری خوشمزه به سبک بازار

مرحله ۱

برای تهیه ساندویچ بندری، ابتدا گوشت گوساله را به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید. سپس پیاز را ریز خرد کرده و در روغن تفت دهید. ادویه های گوشت، مخلوط، پاپریکا و پودر سیر را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه ها آزاد شود. گوشت را به قابلمه اضافه کرده و تا سرخ شدن کامل تفت دهید.

مرحله ۲

پس از آن، آب گرم را به اندازه کافی به قابلمه اضافه کرده و بگذارید گوشت به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا پخته و نرم شود.

مرحله ۳

برای تهیه سس، پیاز باقی مانده را ریز خرد کرده و در روغن تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. سپس زردچوبه، فلفل سیاه، پاپریکا، نمک و پودر آویشن را به تابه اضافه کرده و تفت دهید. گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید. قارچ و فلفل دلمه ای را نازک اسلایس کرده و به تابه اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کرده و به مدت یک ساعت بپزید.

مرحله ۴

زمانی که گوشت کاملا پخته شد، سس گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به مدت یک ساعت دیگر روی حرارت بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله ۵

در نهایت، گوشت بندری را میان نان باگت ریخته و به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو کنید. توجه داشته باشید که این غذا بسیار تند است و می توانید میزان آن را بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید.