خورش گوشت چرخ کرده یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و ساده ایرانی است که با دستورها و مواد بسیار متنوعی تهیه می‌شود. این خورش خوشمزه به دلیل سادگی در تهیه و کمی زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی، از جمله راحت‌ترین خورش‌های ایرانی به شمار می‌رود. علاوه بر این، این خورش به قدری خوشمزه است که در برخی موارد می‌تواند با خورش‌های معروف ایرانی دیگر رقابت کند.در این دستورالعمل، خورش گوشت چرخ کرده با سیب‌زمینی تهیه شده است. با این حال، در تهیه این خورش هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان از انواع مواد غذایی مورد پسند دیگر مانند قارچ، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و غیره نیز استفاده کرد تا طعم و مزه متنوع‌تری به آن بخشید. برای مشاهده آموزش تصویری تهیه این خورش خوشمزه، همراه سایت آموزشی پختنی باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

بهترین روش آماده سازی خورش گوشت چرخ کرده خوشمزه و آسان با سیب زمینی

مرحله ۱

برای تهیه خورش گوشت چرخ کرده لذیذ، ابتدا پیازها را پوست گرفته و به صورت ریز خرد می کنیم. سپس آنها را با کمی روغن در قابلمه تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شوند.

مرحله ۲

پس از آن، گوشت چرخ کرده را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله ۳

در ادامه، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و آن را به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن از بین برود.

مرحله ۴

سپس زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و ۲ لیوان آب گرم به آن می ریزیم. درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت چرخ کرده به طور کامل بپزد.

مرحله ۵

در همین حین، سیب زمینی ها را پوست گرفته و به صورت حبه ای خرد می کنیم. آنها را با آب سرد می شوییم و خشک می کنیم. سپس در تابه ای با کمی روغن سرخ می کنیم.

مرحله ۶

در نهایت، سیب زمینی های سرخ شده را به خورش اضافه می کنیم. طعم خورش را چشیده و به مقدار دلخواه نمک و ادویه اضافه می کنیم. خورش را در ظرف می کشیم و همراه با برنج سرو می کنیم.