ساندویچ کباب تنوری یکی از انواع محبوب و لذیذ ساندویچ های ایرانی است که با طیف گسترده ای از دستورالعمل های آشپزی تهیه می شود. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، ترکیبی از نان ساندویچ، گوشت کباب شده، سبزیجات تازه و ادویه جات متنوع را در خود جای می دهد. برای آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه ساندویچ کباب تنوری، لطفاً به ادامه مطلب در سایت آموزشی پختنی مراجعه کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۲ عدد
نان تافتون یا لواشبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه و پودر سیربه مقدار کافی
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
زیره و پودر تخم گشنیزبه مقدار کافی

بهترین روش آماده سازی ساندویچ کباب تنوری خوشمزه به سبک بازاری

مرحله ۱

برای تهیه ساندویچ کباب تنوری خوشمزه، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در روغن تفت می دهیم تا سبک و شیشه‌ای شود.

مرحله ۲

سپس به آن مواد ادویه‌ای مانند نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا، پودر آویشن، زیره و پودر تخم گشنیز اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. گوجه فرنگی را نیز خرد کرده و به تابه افزوده و تفت می دهیم تا سرخ شود. رب گوجه فرنگی را نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۳

پیاز باقی مانده را رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته، سپس با گوشت چرخ کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط می کنیم و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله ۴

گوشت را در تابه پهن کرده و اجازه می دهیم آب بیندازد، سپس آن را به قطعات دلخواه برش زده و در روغن سرخ می کنیم تا کاملا پخته شود.

مرحله ۵

در نهایت، کباب را درون نان لواش قرار داده، روی آن پنیر پیتزا و سس گوجه فرنگی می ریزیم و ساندویچ را در توری کباب قرار داده و روی حرارت می گذاریم تا پنیر ذوب شود. ساندویچ تنوری را به ابعاد دلخواه برش زده و همراه با نوشابه سرو می کنیم.