پیراشکی، یکی از غذاهای سنتی و محبوب روسیه محسوب می‌شود. این غذا دارای نام عمومی‌تری نیز هست که برای انواع غذاهای پخته یا سرخ‌شده با مواد پرکننده‌ی متنوع به کار می‌رود. این مواد پرکننده می‌توانند طیف گسترده‌ای از مواد غذایی را شامل شوند، از انواع موادی که در پیتزا استفاده می‌شود تا حتی پنیرهای صبحانه. این واژه ریشه‌ی اسلاوی دارد. خمیر پیراشکی می‌تواند از انواع خمیرها مانند خمیر پیتزا، خمیر نان بربری یا حتی نان تست تهیه شود. پیراشکی انواع مختلفی دارد که می‌توانند به عنوان میان‌وعده، صبحانه، شام یا حتی غذایی سریع و آماده در هر موقعیتی استفاده شوند. این غذا یک نوع فینگرفود راحت و خوشمزه است که امکان پر کردن آن با هر ماده‌ای که مد نظر باشد، وجود دارد. تنها نکته‌ی مهم در مورد پیراشکی این است که نان تست‌های به کار رفته در آن باید کاملاً تازه و نرم باشند.

مواد لازم

نان تست تازه۱ بسته
شیر۱ پیمانه
پودر سوخاریبه مقدار لازم
سینه مرغ پخته و ریز شده۱ عدد
ذرت پخته۱ پیمانه
زیتوننصف پیمانه
فلفل دلمه ای۲ عدد
پنیر رنده شدهنصف پیمانه
سبزیجات معطر (جعفری یا شوید)به میزان لازم

بهترین روش آماده سازی پیراشکی خوشمزه و سریع با استفاده از نان تست در ساندویچ ساز

مرحله ۱

برای تهیه پیراشکی خوشمزه و مخصوص با نان تست، ابتدا سینه مرغ را با پیاز کوچک، زردچوبه و آب در قابلمه می پزیم تا مرغ کاملا پخته شود. پس از پخت، مرغ را خرد می کنیم و کنار می گذاریم. می توانیم سوسیس یا کالباس را جایگزین مرغ کنیم.

مرحله ۲

سپس در تابه ای روغن می ریزیم و گوشت مرغ را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. سپس ذرت، زیتون، فلفل دلمه ای، جعفری و پنیر را به تابه اضافه و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله ۳

مواد را پس از تفت دادن از روی حرارت برمی داریم. چهار طرف نان های تست را با چاقو برش می زنیم و قسمت مرکزی آنها را با مخلوط مرغ پر می کنیم. دو طرف نان را با ساندویچ ساز یا آب و چنگال به هم می چسبانیم.

مرحله ۴

برای سرخ کردن، نان ها را ابتدا در شیر می زنیم و سپس در پودر سوخاری آغشته می کنیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. پس از سرخ شدن، روی دستمال قرار می دهیم تا روغن اضافی خارج شود. با سس دلخواه میل می کنیم.