کتلت لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای سنتی و پرطرفدار ایرانی می باشد که با ترکیب و به کارگیری مواد اولیه متنوعی تهیه و آماده سازی می شود. این غذای خوشمزه و مقوی، علاوه بر طعم منحصر به فرد، دارای ارزش غذایی بالایی نیز هست. در ادامه، با پیروی از آموزش مرحله به مرحله و جامع طرز تهیه کتلت لوبیا سبز در سایت تخصصی پختنی می توانید این غذای لذیذ را در منزل خود تهیه و از طعم و مزه آن لذت ببرید.

مواد لازم

لوبیا سبز۵۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
تخم مرغ۲ عدد
آرد گندم۲  قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه، پاپریکا و روغنبه مقدار کافی

بهترین روش آماده سازی کتلت های لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی با گوشت چرخ کرده

مرحله ۱

برای تهیه کتلت لوبیا سبز مجلسی، ابتدا لوبیا سبز و سیب زمینی را به خوبی می شوییم. سپس لوبیا سبز را به صورت تکه های یک سانتی متری خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبز و سیب زمینی را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲

در این مرحله یک لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت متوسط قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم سیب زمینی و لوبیا سبز به طور کامل بپزند و آب درون قابلمه به طور کامل کشیده شود.

مرحله ۳

پس از اینکه سیب زمینی و لوبیا سبز به طور کامل پختند، پوست سیب زمینی را جدا کرده و آنرا درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سیب زمینی را با استفاده از گوشتکوب یا پشت قاشق به طور کامل له می کنیم.

مرحله ۴

در این مرحله لوبیا سبز را به سیب زمینی اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس کاسه را کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند. در ادامه پیاز را با رنده ریز رنده کرده و آب اضافی اش را می گیریم.

مرحله ۵

پس از خنک شدن مواد، پیاز رنده شده را به همراه گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا با هم مخلوط شوند.

مرحله ۶

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، دستانمان را مرطوب کرده و به اندازه یک نارنگی از مایه کتلت بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم.

مرحله ۷

سپس با کف دست آنرا کمی فشار می دهیم تا قطرش کم شود. در ادامه کتلت را درون روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت به طور کامل سرخ شد، آنرا بر می گردانیم.

مرحله ۸

به همین ترتیب تمام مایه کتلت را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم. پس از اینکه کتلت ها به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم، سپس به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.