حلوا یکی از دسرهای سنتی و میراثی کشور ایران است که از قدیم الایام در میان مردم این سرزمین رواج داشته است. این دسر غذایی مقوی و مغذی بیشتر در ایام ماه مبارک رمضان و نیز مراسم عزاداری و محرم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از انواع مشهور حلواهای مجلسی، حلوای سه آرد است که با ترکیب آرد نخودچی، آرد برنج و آرد گندم تهیه می شود. از آنجا که این آردها در طی فرآیند تهیه حرارت دیده و تفت داده می شوند، حلوای سه آرد به عنوان یک دسر مقوی و مفید برای سلامتی نیز شناخته می شود. برای آشنایی با نحوه تهیه این دسر سنتی ایرانی، شما را به دنبال کردن آموزش مربوطه در سایت آموزشی پختنی دعوت می کنیم.

مواد لازم

آرد سفید۱ لیوان
آرد نخودچینصف لیوان
آرد برنجنصف لیوان
آب۳ لیوان
شکر۳ لیوان
گلابنصف لیوان
پودر هل۱ قاشق جای خوری
زعفرانبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم

بهترین روش تهیه حلوای سه آرد خوشمذت و مجلسی

مرحله ۱

برای تهیه حلوای خوشمزه و مجلسی، ابتدا شهد را آماده می کنیم. آب، شکر و گلاب را روی حرارت قرار داده و هم می زنیم تا شکر حل شود. سپس هل و زعفران را اضافه می کنیم.

مرحله ۲

پس از آن، آرد ها را با هم مخلوط کرده و الک می کنیم. آرد را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. روغن را نیز کم کم اضافه می کنیم تا مواد حالت خامه ای به خود گیرد.

مرحله ۳

نصف شربت تهیه شده را به آرد اضافه می کنیم تا حلوا جمع شود. بقیه شهد را نیز اضافه کرده و هم می زنیم تا به غلظت دلخواه برسد. برای دو رنگ شدن حلوا، می توان پودر کاکائو را به مقداری از آن اضافه کرد.

مرحله ۴

در نهایت، حلوا را روی سینی مناسب پخش کرده و با پودر نارگیل، خلال پسته و بادام تزیین می کنیم. همچنین می توان مقداری از حلوا را درون ماسوره ریخته و روی آن را با شکوفه تزیین نمود.