خورش ریواس، یکی از خوشمذق ترین و محبوب ترین غذاهای فصل بهار است که به روش های گوناگونی تهیه می گردد. این دستور آشپزی ساده را دنبال کنید تا با مراحل آماده سازی و پخت این خورش لذیذ آشنا شوید. خورش ریواس از ترکیب مواد اولیه با کیفیت و روش پخت دقیق و ظریف، طعمی بی نظیر و بسیار دلپذیر به دست می آورد که طرفداران زیادی در میان علاقه مندان به غذاهای فصلی دارد. با دنبال کردن مراحل ارائه شده در ادامه می توانید این خورش پرطرفدار را به راحتی در منزل خود تهیه نمایید.

مواد لازم

ریواس۵۰۰ گرم
گوشت خورشتی۴۰۰ گرم
نعنا و جعفری۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۲ عدد
نمک و فلفل سیاهبه اندازه کافی
زردچوبه و روغنبه اندازه کافی

بهترین روش تهیه خورش ریواس کردی خوشمزه و مجلسی

مرحله ۱

ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن مایع در قابلمه تفت می دهیم تا سرخ شود.

مرحله ۲

سپس رب گوجه فرنگی، زردچوبه و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی کاملاً سرخ شود.

مرحله ۳

حال گوشت خورشتی را به صورت قورمه ای خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا کمی سرخ شده و تغییر رنگ بدهد، سپس ۳ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به طور کامل بپزد.

مرحله ۴

در حین پخت گوشت، مخلوط نعناع و جعفری را خرد کرده و با کمی روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. پس از اینکه گوشت پخت، نعناع و جعفری را به قابلمه اضافه می کنیم و نمک غذا را نیز اندازه می کنیم.

مرحله ۵

در این مرحله پوست ریواس ها را جدا کرده و ریواس ها را به قطعات ۳ تا ۵ سانتی متری تبدیل می کنیم. ریواس ها را به مدت ۲ دقیقه در روغن تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند و هنگام اضافه کردن به خورش له نشوند.

مرحله ۶

در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورش، لیمو عمانی ها را از وسط نصف کرده و تخمه هایشان را خارج کرده و به خورش اضافه می کنیم. در ۵ دقیقه پایانی ریواس را به خورش اضافه می کنیم.

مرحله ۷

نکته مهم در این مرحله این است که دیگر خورش را نیاز نیست هم بزنید چون ریواس خیلی سریع پخته و له می شود. این خورش باید به صورت کم آب سرو شود. پس از اینکه خورش آماده شد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم.