ماهی با سس دقوس یکی از انواع غذاهای سنتی و مطبوع جنوب کشور محسوب می‌شود که با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و ادویه‌جات متنوع تهیه می‌گردد. این غذای خوشمزه و ساده، به دلیل ترکیب مناسب مواد اولیه و روش پخت منحصر به فرد، از محبوبیت زیادی در میان اهالی مناطق جنوبی برخوردار است. برای آشنایی با فرایند مرحله به مرحله تهیه این غذای سنتی لذیذ، کاربران گرامی می‌توانند به آموزش کامل موجود در سایت پختنی مراجعه نمایند.

مواد لازم

فیله ماهی۴ تکه
آرد۴ قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی۴ عدد بزرگ
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل تند۲ عدد
تمرهندی½ بسته
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

بهترین طرز تهیه ماهی با سس دقوس جنوبی

مرحله ۱

برای تهیه یک غذای دلچسب با سس دقوس، ابتدا گوجه فرنگی ها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس گوجه فرنگی رنده شده را در یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم تا آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله ۲

پس از آن، سیر را رنده کرده و با پوره گوجه فرنگی مخلوط می کنیم. در ادامه رب گوجه فرنگی، روغن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند. سپس فلفل های تند را به صورت درشت خرد کرده به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله ۳

در مرحله بعد، تمرهندی را در آب جوش حل کرده و به تابه می افزاییم. درب تابه را می گذاریم تا آب اضافی کشیده شود و سس شروع به روغن انداختن کند.

مرحله ۴

در همین حین، آرد را با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط کرده و تکه های ماهی را در آن می غلطانیم. سپس ماهی های سرخ شده را به تابه حاوی سس اضافه می کنیم تا سس به خورد آنها برود. در نهایت، ماهی ها را در ظرف سرو کرده و همراه با برنج میل می کنیم.