بورک نان باگت یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در فرهنگ آشپزی ترکیه به شمار می رود. این غذای خوشمزه و لذیذ با ترکیب مواد متنوع و متفاوت تهیه می شود و طعمی منحصربفرد و بی نظیر را به وجود می آورد. برای آشنایی کامل با مراحل آماده سازی و طرز تهیه بورک نان باگت، لازم است که با راهنمای تصویری و گام به گام موجود در سایت پختنی همراه شوید. این آموزش جامع و تفصیلی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این غذای خوشمزه ترکیه ای را به نحو احسن در منزل خود تهیه نمایید.

مواد لازم

نان باگت۲ عدد
ماست۱ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
پنیر فتا۱۰ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
روغن مایع¼ لیوان
فلفل سیاهبه مقدار کافی

بورک نان باگت ترکیه ای: طرز تهیه آسان و لذیذ

مرحله ۱

برای تهیه بورک، ابتدا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب و با کمی روغن چرب می کنیم.

مرحله ۲

نان های باگت را به صورت حلقه ای برش زده و در کف ظرف می چینیم. تخم مرغ را در کاسه ای مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ۳

ماست، روغن مایع، نمک و فلفل سیاه را به هم اضافه و مخلوط می کنیم تا بافت یکنواخت شود. این مخلوط را به صورت پخش روی نان های باگت می ریزیم.

مرحله ۴

پنیر فتا را ریز خرد کرده و به صورت یکنواخت روی مواد می ریزیم. سپس پنیر پیتزا را روی آن می پوشانیم. ظرف را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار می دهیم تا بورک کاملاً بپزد.

مرحله ۵

در مرحله نهایی، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم پنیر روی بورک طلایی شود. بورک را از فر خارج کرده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.