املت از دیرباز به عنوان یکی از غذاهای پرطرفدار صبحانه و شام در سراسر جهان شناخته شده است. این غذای ساده اما لذیذ، با توجه به مواد تشکیل دهنده آن، دارای انواع مختلفی است که هر کدام طعم و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. املت کدو سبز یکی از انواع این غذای محبوب است که با استفاده از تخم مرغ و کدو سبز تهیه می شود.این املت به دلیل ترکیب مواد مغذی موجود در کدو سبز، می تواند به عنوان یک غذای رژیمی و مقوی در نظر گرفته شود. همچنین به دلیل سادگی و سبکی، می توان آن را به عنوان یک صبحانه یا شام سبک و آماده در نظر گرفت که با نان سرو می شود. برای آشنایی با مراحل تهیه این املت خوشمزه، می توانید به راهنمای گام به گام موجود در سایت پختنی مراجعه کنید.

مواد لازم

کدو سبز درشت۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
ساقه سیر۳ ساقه
نمکبه مقدار لازم
فلفلبه مقدار دلخواه
تخم خرفه و کنجدبه مقدار لازم

تهیه املت کدو سبز خوشمزه و مجلسی با رژیم غذایی سالم

مرحله ۱

برای تهیه املت خوشمزه و مخصوص کدو سبز، ابتدا کدوها را شسته و پوست آنها را به صورت نازک برداریم. سپس آنها را به صورت حلقه های نازک درآورده و با کاتر مرکز آنها را به شکل دایره ای برش زده و سوراخ کنیم.

مرحله ۲

در مرحله بعد، تخم مرغ ها را در یک کاسه شکسته و با چنگال مخلوط کنیم تا از لختگی خارج شوند. ساقه های سیر را نیز شسته و خرد کرده به تخم مرغ اضافه کنیم.

مرحله ۳

می توان از برگ خشک سیر نیز استفاده کرد اما تازه آن بهتر است. نمک، فلفل، تخم خرفه و کنجد را نیز به مخلوط تخم مرغ و سیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنیم.

مرحله ۴

یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار داده و حلقه های کدو را درون آن بچینیم. سپس تخم مرغ مخلوط شده را روی آنها ریخته و بگذاریم به آرامی بپزد. وقتی یک طرف آن پخته شد، املت را برگردانده و طرف دیگر آن را نیز بپزیم. در نهایت، املت را در ظرف مناسب سرو کنیم.