سالاد تابستانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و محبوب بین المللی است که با استفاده از مجموعه ای متنوع و متعادل از مواد اولیه تهیه می شود. این نوع سالاد به دلیل ترکیب طعم های متفاوت و استفاده از سبزیجات و میوه های تازه، محبوبیت فراوانی در میان علاقه مندان به غذاهای سبک و مغذی دارد. با دنبال کردن این آموزش در سایت پختنی، می توانید مراحل تهیه این سالاد خوشمزه و دلچسب را به طور کامل فرا بگیرید و آن را در مناسبت های مختلف سرو نمایید.

مواد لازم

هندوانه½ هندوانه کوچک
پنیر فتا۱۰۰ گرم
خیار۴ عدد
ریحان تازه۱ قاشق غذاخوری
نعناع تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

تهیه سالاد تابستانی لذیذ و ویژه برای پذیرایی

مرحله ۱

برای تهیه سالاد تابستانی هندوانه و خیار، ابتدا هندوانه را پوست گرفته و به صورت مکعبی خرد می کنیم. سپس خیار را به صورت حلقه ای یا نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله ۲

در ادامه، پنیر صبحانه را به صورت مکعب های کوچک خرد کرده و به کاسه می افزاییم. همچنین ریحان و نعناع تازه را به صورت ریز خرد کرده و به همراه نمک و فلفل سیاه به کاسه می افزاییم.

مرحله ۳

با توجه به بافت شکننده هندوانه و پنیر فتا، باید مواد سالاد را به آرامی مخلوط کنیم تا این مواد له نشوند. در برخی کشورها، این سالاد را با سس روغن زیتون و آب لیمو ترش سرو می کنند که بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله ۴

برای تهیه این سس، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش مخلوط می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم. در پایان، کاسه را با سلفون پوشانده و تا زمان سرو در یخچال نگهداری می کنیم.