سالاد گرم یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین انواع سالادهای بین‌المللی محسوب می‌شود. این نوع سالاد با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه متنوع تهیه می‌گردد. در آموزش آشپزی پیش‌رو، شما با مراحل آماده‌سازی و تهیه این سالاد لذیذ آشنا خواهید شد. همراه سایت پختنی باشید تا به طور کامل با چگونگی تهیه این غذای خوشمزه و مغذی آشنا شوید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد کامل
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
هویج۱ عدد بزرگ
قارچ۳۰۰ گرم
پیاز۳ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سس مایونز۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

تهیه سالاد گرم زمستانی با مرغ و سبزیجات

مرحله ۱

برای تهیه سالاد گرم خوشمزه، ابتدا پیازها را پوست گرفته و شسته، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم. یک تابه را روی حرارت کم قرار داده و پیازها را داخل آن ریخته و کمی تفت می دهیم تا سبک شوند. اجازه می دهیم تا پیازها سرخ و طلایی شوند و سپس در توری می ریزیم تا حالت چیپسی به خود بگیرند.

مرحله ۲

در قابلمه ای آب ریخته و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید. سیر را پوست گرفته و شسته کنار می گذاریم. یک عدد پیاز را نیز پوست گرفته و شسته، به چهار قسمت تقسیم می کنیم و زمانی که آب به جوش آمد، همراه با سیر و مرغ داخل آب قرار می دهیم. کمی زردچوبه، نمک و زعفران به آن اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم تا مرغ کاملا پخته شود.

مرحله ۳

در همین حین، سیب زمینی ها را پوست گرفته و شسته، به صورت نگینی خرد کرده و داخل تابه ای با روغن سرخ کردنی قرار می دهیم. روی حرارت کم قرار داده تا سیب زمینی ها سرخ و طلایی شوند. هویج را نیز پوست گرفته، شسته و از وسط نصف کرده و داخل قابلمه ای کوچک با آب قرار می دهیم تا بپزد.

مرحله ۴

سیب زمینی های سرخ شده را در توری یا روی دستمال قرار داده تا روغن اضافی خارج شود. قارچ ها را آبکش کرده، پوست آن ها را گرفته و برش می دهیم. داخل تابه ای با کمی آبلیمو قرار داده و روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا آب آن ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند. فلفل دلمه ای را نیز شسته، خشک کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ۵

پس از آماده کردن مواد، مرغ را از داخل قابلمه بیرون آورده و در توری یا آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس قسمت های اضافی و استخوان های آن را جدا کرده و گوشت مرغ را خرد می کنیم. هویج را نیز از داخل قابلمه بیرون آورده و نگینی خرد می کنیم.

مرحله ۶

همه مواد را در یک ظرف مناسب ترکیب کرده و کمی سس مایونز اضافه می کنیم. در صورت تمایل، کمی آویشن نیز روی سالاد می پاشیم. سالاد گرم آماده است و می توانید آن را گرم میل کنید.