مرغ مارگاریتا با سس پستو، یک غذای چند فرهنگی است که ریشه در آشپزی ایتالیایی دارد. این طبق غذایی از سینه مرغ سرخ شده تشکیل شده است که با سس پستو تهیه می‌شود. سس پستو، یک سس بر پایه ریحان است که طعم و عطر بسیار لذیذی به غذا می‌بخشد و به راحتی با انواع مختلف نان‌ها سرو می‌گردد. این خوراک ملل، ترکیبی از مواد غذایی خوشمزه و پخت دقیق است که طعم بی‌نظیری را به کام طرفداران آشپزی ایتالیایی می‌نشاند. برای آشنایی با نحوه تهیه مرغ مارگاریتا، به سایت پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

سینه مرغ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
گوجه گیلاسی۱۰ الی ۱۵ عدد
پنیر پارمزان۳ قاشق غذا خوری
پنیر موتزارلانصف پیمانه
آویشننصف قاشق چای خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
آرد۲ قاشق غذا خوری
سیر۲ حبه
آب مرغنصف لیوان
برگ ریحانبرای تزیین
نمک و فلفلبه میزان لازم
برگ ریحان۱ پیمانه
مغز گردو، پسته یا سایر آجیل ها۱ پیمانه
پنیر پارمزان۱ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه خرد شده
روغن زیتون۵ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم

تهیه مرغ مارگاریتا لذیذ و منحصر به فرد با پنیر پیتزا

مرحله ۱

برای تهیه مرغ خوشمزه به روش مارگاریتا، ابتدا سس پستو را آماده می کنیم. این سس با ترکیب برگ ریحان، مغزیجات، پنیر پارمزان، سیر خرد شده، نمک و فلفل در غذاساز یا مخلوط کن تهیه می شود. سپس کم کم روغن زیتون به آن اضافه و مخلوط می شود تا یک سس یکدست به دست آید.

مرحله ۲

مرغ ها را از وسط برش می زنیم و هر طرف را با آویشن، نمک و فلفل طعم دار می کنیم. در تابه ای با کمی روغن، مرغ ها را سرخ می کنیم تا طرف هر دو سمت طلایی شود. در این حین، سیر رنده شده را نیز به تابه اضافه می کنیم تا سرخ شود.

مرحله ۳

مرغ ها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. سپس آرد را به تابه اضافه و کمی در روغن تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. آب مرغ و سس پستو را به آن اضافه و خوب مخلوط می کنیم. مرغ ها را دوباره به تابه برگردانده و با این سس می پوشانیم.

مرحله ۴

در ادامه، گوجه فرنگی ها و پنیر موزارلا و پارمزان را روی آن قرار می دهیم و تابه را می پوشانیم تا پنیرها آب شوند. می توان تابه را برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در فر قرار داد. در پایان، با برگ ریحان تزیین می شود و در ظرف مناسب سرو می گردد.