برای تهیه کوفته کباب مرغ، ابتدا گوشت مرغ را از استخوان جدا کرده و به صورت ریز چرخ می‌کنیم. سپس پیاز رنده شده و آب گرفته را به گوشت چرخ شده اضافه می‌کنیم. در ادامه، ادویه‌هایی همچون هل، گشنیز، دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز و سبز را به مخلوط گوشت و پیاز افزوده و با روغن مایع و جعفری خرد شده به‌خوبی ترکیب می‌نماییم. این فرایند ترکیب مواد اولیه، منجر به تهیه خمیری یکنواخت و آماده برای پخت کوفته کباب مرغ می‌گردد.

مواد لازم

سینه مرغ۶۰۰ گرم
روغن۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱ دسته کوچک
پودر هل۱ قاشق چایخوری
گشنیز خشک۱ قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
فلفل سبز تند۱ عدد
پیاز۱ عدد
سیخ چوبیبه تعداد کافی

تهیه کوفته کباب مرغ لبنانی سنتی خوشمزه

مرحله ۱

برای تهیه کوفته کباب مرغ خوشمزه به روش لبنانی ابتدا استخوان های و قسمت های اضافی گوشت مرغ را خارج می کنیم، سپس گوشت مرغ را چرخ می کنیم. در ادامه گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله ۲

در این مرحله پیاز را پوست می گیریم، سپس با رنده متوسط رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی پیاز را به طور کامل با فشار دست می گیریم، سپس پیاز آب گرفته را به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ۳

حالا جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه پودر هل، گشنیز خشک، دارچین، زیره، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سبز تند و ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ۴

در این مرحله مواد را با دست به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. باید حدود ۱۰ دقیقه مایه کوفته کباب را ورز دهیم تا کاملا منسجم و یکدست شود، سپس روی کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساغت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله ۵

پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد، آنرا از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ چوبی قرار می دهیم، حالا با دست آنرا شکل می دهیم و روی سیخ پهن می کنیم.

مرحله ۶

به همین ترتیب تمام مایه کوفته کباب را سیخ می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و با کمی روغن آنرا چرب می کنیم. در ادامه سیخ های کباب را درون تابه می چینیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم بپزند.

مرحله ۷

پس از اینکه یک سمت کباب ها به خوبی سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در صورت تمایل می توانیم چند گوجه فرنگی هم در کنار کباب سرخ کنیم. در پایان کوفته کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

مرحله ۸

برای تهیه یک سس گوجه فرنگی خوشمزه که مکمل عالی برای کوفته کباب مرغ ما خواهد بود، ابتدا ۱ عدد پیاز و ۱ عدد سیر را به صورت ریز خرد کرده و در یک تابه با کمی روغن تفت می‌دهیم تا طلایی و معطر شوند. سپس پوره ۴ عدد گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و هم می‌زنیم. برای افزودن طعم و عطر بیشتر، ادویه‌هایی مانند نمک، فلفل سیاه، و کمی شکر برای خنثی کردن اسیدیته گوجه فرنگی افزوده و اجازه می‌دهیم سس به مدت حدود ۲۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم بپزد و قوام بیابد. این سس گوجه فرنگی با طعمی متعادل و غنی، یک افزودنی عالی برای سرو به همراه کوفته کباب مرغ لبنانی است.