برنج یکی از غذاهای پرطرفدار و پرمصرف در سراسر جهان است. این ماده غذایی بنیادی به شیوه های متنوعی پخته و سرو می‌شود. یکی از این گونه های محبوب، برنج قاطی یا مخلوط است که در آن برنج همراه با خورشت یا سایر موادی پخته می‌شود و به جای سرو جداگانه، ترکیب شده ارائه می‌گردد. این نوع از پخت برنج طرفداران فراوانی دارد. در دستور تهیه سوتی پلو با گوشت قلقلی، برنج همراه با شیر پخته شده و به صورت کته دم کشیده می‌شود. همچنین گوشت قلقلی، کشمش و خرمای سرخ شده به آن افزوده می‌گردد. برای اطلاع از مراحل کامل و تفصیلی طبخ این غذای لذیذ، لطفاً به آموزش مربوطه در سایت پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
شیر۳ پیمانه
کره۵۰ گرم
زعفرانبه مقدار لازم
روغنبه مقدار لازم
خرمابه مقدار لازم
کشمشبه مقدار لازم
پیاز داغ و خلال بادام و پستهبرای تزیین
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک و فلفل و پودر سیربه مقدار لازم
پودر آویشن و آرد نخودچیبه مقدار لازم

دستور پخت سوتی پلو لذیذ و منحصر به فرد با گوشت چرخ شده

مرحله ۱

برای تهیه سوتی پلوی خوشمزه با گوشت قلقلی، ابتدا برنج را شسته و درون قابلمه می ریزیم. سپس با شیر می گذاریم روی حرارت تا قل بخورد. وقتی که حجم شیر کم شد، کره، زعفران، روغن و نمک را اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود.

مرحله ۲

بعد از این که شیر کاملا به خورد برنج رفت، مانند برنج کته آن را به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت ملایم دم می کنیم. گوشت چرخ کرده را درون یک کاسه می ریزیم. پیاز را شسته، پوست کنده و رنده می کنیم و به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۳

در این مرحله ادویه ها و آرد نخودچی را اضافه کرده و خوب ورز می دهیم. یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. سپس گوشت چرخ کرده ها را به صورت قلقلی در آورده و در روغن سرخ می کنیم.

مرحله ۴

در مرحله پایانی خرما و کشمش ها را شسته و با کمی روغن تفت می دهیم. بعد از این که کته آماده شد، به همراه گوشت قلقلی و خرما و کشمش و پیاز داغ و خلال را لابه لا و روی کته موقع سرو می ریزیم و تزیین می کنیم.