فتوچینی با شیر و پنیر یک غذای ایتالیایی کلاسیک و بسیار لذیذ است که برای لذت بردن از یک وعده غذایی مجلسی و جشن گونه بسیار مناسب می‌باشد. این دستور پخت ساده اما در عین حال غنی و پرطعم، ترکیب مطلوبی از طعم نرم و کرمی شیر پرچرب و عطر و طعم دلنشین پنیر پارمزان را در کنار فتوچینی، یکی از پاستاهای محبوب و سنتی آشپزی ایتالیایی، به ارمغان می‌آورد. بافت نرم و لطیف پاستا در ترکیب با کرمی بودن سس حاصل از شیر و پنیر، طعمی بی‌نظیر و بی‌بدیل را خلق می‌کند که حس لذت و رضایت کامل را برای کام پذیرایان به ارمغان می‌آورد.

مواد لازم

پنیر پارمزاننصف لیوان
کره۲ قاشق غذاخوری
جعفری۱/۴ پیمانه
فتوچینی۴۰۰ گرم
شیر پرچرب۱ پیمانه

دستور پخت فتوچینی ایتالیایی با شیر و پنیر در منزل

مرحله ۱

ابتدا یک قابلمه بزرگ پر از آب را روی حرارت بالا قرار دهید و کمی نمک به آن اضافه کنید. زمانی که آب به جوش آمد، فتوچینی را اضافه کرده و حدود ۸ دقیقه بجوشانید تا نیمه پخته شود. ۱ لیوان از آب پاستا را قبل از آبکشی نگه دارید.

مرحله ۲

در یک تابه بزرگ، کره را روی حرارت ملایم آب کنید. سپس، شیر پرچرب را اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا کمی گرم شود.

مرحله ۳

پنیر پارمزان را به مخلوط شیر و کره افزوده و با حرارت پایین به آرامی هم بزنید تا پنیر کاملاً ذوب شود و مخلوط یکدستی حاصل شود.

مرحله ۴

فتوچینی نیمه پخته را به مخلوط شیر و پنیر اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا تمامی پاستا با سس پوشیده شود.

مرحله ۵

اگر سس بیش از حد غلیظ است، کمی از آب پاستایی که نگه داشته‌اید به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به قوام دلخواه برسد.

مرحله ۶

جعفری تازه خرد شده را به فتوچینی اضافه کنید و به آرامی مخلوط کنید تا جعفری به خوبی با سایر مواد ترکیب شود.

مرحله ۷

فتوچینی آماده شده را در ظرف مورد نظر بکشید. می‌توانید با کمی پنیر پارمزان رنده شده و جعفری تازه برای زیبایی بیشتر تزئین کنید. حالا وقت آن رسیده که از این غذای خوشمزه و غنی نوش جان کنید