سالاد هویج و کدو سبز یکی از انواع سالادهای خوشمزه و سالم بین المللی است که در میان علاقه مندان به غذاهای رژیمی و سبک طعم و محبوبیت زیادی دارد. این سالاد مقوی و پرخاصیت، علاوه بر طعم لذیذ و مطبوع، مزایای تغذیه‌ای متعددی نیز دارد. برای آشنایی کامل با مراحل آماده‌سازی و طرز تهیه این سالاد خوشطعم و سالم، به مقاله آموزشی پختنی مراجعه نمایید که به‌صورت مرحله به مرحله و تصویری، راهنمای کاملی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مواد لازم

کدو سبز۴ عدد قلمی
هویج۴ عدد بزرگ
ماست چکیده۱ پیمانه
شوید خشک۱ قاشق چایخوری
گردو۱ فنجان
سیر۱ حبه
روغن زیتون و نمکبه مقدار کافی

سالاد سبزیجات رژیمی با هویج و کدو سبز

مرحله ۱

برای تهیه سالاد هویج و کدو سبز، ابتدا کدو سبز را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم. سپس آن را در تابه با روغن زیتون تفت داده تا آب آن کشیده شود. در ادامه، هویج ها را نیز با رنده درشت رنده کرده و در تابه با روغن زیتون تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله ۲

پس از آن، کدو سبز و هویج را در یک کاسه مناسب قرار داده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شوند. در همین حین، سس سالاد را آماده می کنیم که شامل سیر رنده شده، شوید خشک، گردوی خرد شده و ماست است. مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله ۳

در نهایت، سس را به کاسه حاوی کدو سبز و هویج اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم. سالاد را در یخچال قرار داده تا خنک شود و سپس سرو می کنیم.