سالاد زعلوک، که به نام سلطه الزَعلوک نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع سالادهای محبوب و خوشمزه کشور مراکش است. این سالاد دارای طعم و بافت منحصربه‌فردی است که آن را به یکی از غذاهای سنتی و پرطرفدار این کشور تبدیل کرده است. برای آشنایی با مراحل کامل و جزئی تهیه این سالاد لذیذ، لطفاً به سایت پختنی مراجعه نمایید.

مواد لازم

بادمجان قلمی۴ تا ۵ عدد
سیر۲ تا ۳ حبه
گوجه فرنگی۴ عدد
فلفل سبز شیرین۲ تا ۳ عدد
پودر فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پودر زیره¼ قاشق چایخوری
برگ بو۱ عدد
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
گشنیز۲۰ گرم
روغن زیتون۳ تا ۴ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد مراکشی زعلوک: دستور پخت آسان و خوشمزه

مرحله ۱

برای تهیه سالاد زعلوک خوشمزه، ابتدا بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل سبز را شسته و خشک می کنیم. سپس آن ها را روی حرارت کبابی می کنیم تا کاملا نرم و پخته شوند.

مرحله ۲

پس از آن، سبزیجات را در ظرف درب دار قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم تا کاملا عرق کنند. سپس پوست آن ها را جدا کرده و ریز خرد می کنیم.

مرحله ۳

در ادامه، سیر را رنده کرده و با روغن زیتون در تابه تفت می دهیم. سپس برگ بو، بادمجان، فلفل سبز و گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله ۴

در نهایت، نمک، فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز و پودر زیره را به مخلوط اضافه کرده و اجازه می دهیم آب سالاد کاملا کشیده شود. در پایان، گشنیز را ریز خرد کرده و به همراه باقی مانده روغن زیتون به سالاد اضافه می کنیم.

مرحله ۵

سالاد زعلوک را در ظرف مورد نظر قرار داده و مقداری آب لیمو ترش تازه روی آن می ریزیم. سپس آن را همراه با نان تازه سرو می کنیم.