رول پیتزا محصول خوشمزه و جذابی از آشپزی بین المللی است که از محبوبیت فراوانی برخوردار است. این غذای لذیذ را می توان نه تنها به عنوان یک وعده اصلی میل کرد، بلکه به عنوان پیش غذایی نیز مورد استفاده قرار داد. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این غذای خوشمزه، لطفاً به آموزش دقیق و جامع موجود در سایت آموزشی پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

آرد سفید۲۰۰ گرم
شیر۲۰۰ میلی لیتر
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
سوسیس یا کالباس۲۰۰ گرم

طرز تهیه رول پیتزای خوشمزه و سریع به سبک فست فود

مرحله ۱

برای تهیه رول پیتزای خوشمزه، ابتدا آرد را الک می کنیم و سپس نمک، روغن زیتون و خمیر مایه فوری را به آن اضافه می کنیم. سپس شیر را تدریجاً اضافه و مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

مواد را با قاشق مخلوط کرده و سپس با دست ورز می دهیم تا خمیر جمع شود. خمیر را به سطح آرد پاشی شده منتقل و چند دقیقه ورز می دهیم تا صاف و سیقلی شود.

مرحله ۳

یک کاسه را با روغن چرب کرده و خمیر را در آن قرار می دهیم. روی کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت در محیط استراحت می دهیم.

مرحله ۴

پس از یک ساعت، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش داده و کمی روغن روی آن می مالیم.

مرحله ۵

خمیر را از کاسه خارج کرده و روی سطح کار باز می کنیم. سس کچاپ را روی خمیر می مالیم و پنیر را پخش می کنیم.

مرحله ۶

سوسیس یا کالباس خرد شده را روی پنیر می ریزیم و با کمک کاغذ روغنی یا پلاستیک، خمیر را رول می کنیم. خمیر رول شده را در سینی قرار داده و روی آن را با کمی سس کچاپ می پوشانیم.

مرحله ۷

سینی فر را در طبقه وسط قرار داده و رول پیتزا را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می پزیم. سپس گریل را روشن می کنیم تا روی رول رنگ بگیرد. در پایان، رول پیتزا را از فر خارج کرده و با سس دلخواه سرو می کنیم.