مرغ دیپ اسفناج یک نوع مرغ شکم پر محسوب می‌شود که در آن از سینه مرغ استفاده شده است. درون سینه را با ترکیب دیپ اسفناج و پنیر پیتزا پر می‌کنند. این غذا همچنین به همراه ساندویچ پنیری تخم مرغ سرو می‌گردد. می‌توان از سینه‌های کوچک‌تر یا برش‌خورده مرغ استفاده کرد تا به صورت فینگرفود در مهمانی‌ها و جشن‌ها سرو شود. ساندویچ پنیری تخم مرغ نیز به راحتی تهیه شده و می‌تواند برای تنوع بخشیدن به سفره و میز سرو گردد یا به تنهایی به عنوان یک صبحانه عالی مصرف شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با دیپ اسفناج، کاربران می‌توانند به سایت آموزشی پختنی مراجعه نمایند.

مواد لازم

پنیر خامه ای۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
اسفناج خرد شده۱ مشت
سیر۱ حبه
سینه مرغ بدون استخوان۱ عدد
روغن زیتون۲ قاشق غذا خوری
پاپریکا۱ قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
نان تست۲ عدد
تخم مرغ۳ عدد
پنیر پیتزا۲ قاشق غذا خوری
گوجه۲ اسلایس
ژامبون مرغ۱ ورق
پنیر گودا۳ ورق
نمک و فلفل سیاهیک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ اسفناجی خوشمزه با پنیر گودا

مرحله ۱

برای تهیه مرغ خوشمزه با دیپ اسفناج، ابتدا مواد دیپ را آماده می کنیم. سس مایونز، پنیر خامه ای، اسفناج خرد شده و سیر له شده را مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ۲

سینه مرغ را به صورت جیب برش می زنیم و با پودر سیر، پاپریکا، نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. روغن زیتون به آن می زنیم و ماساژ می دهیم تا مزه ها به خورد مرغ برود. سپس دیپ اسفناج و پنیر پیتزا را داخل مرغ پر می کنیم.

مرحله ۳

مرغ پر شده را در ظرف فر قرار می دهیم و در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه می پزیم تا برشته شود. برای تست پنیری، تخم مرغ ها را با نمک و فلفل مخلوط کرده و روی نان تست سرخ می کنیم.

مرحله ۴

در پایان، لبه های اضافه تخم مرغ را روی نان برگردانده و به مقدار دلخواه پنیر ورقه ای گودا، ژامبون مرغ و گوجه برش خورده را روی تخم مرغ قرار می دهیم و نان ها را به صورت مثلثی برش می زنیم.