کوفته پنیری یکی از محبوب ترین و متنوع ترین غذاهای بین المللی است که طعم و بافت منحصر به فردی دارد. این غذا با دستورالعمل های متعددی در سراسر جهان تهیه می‌شود و هر کشور و فرهنگ، نسخه منحصر به فرد خود را از آن ارائه می‌دهد. طبخ این غذای خوشمزه نیازمند مهارت و تجربه آشپزی است، اما با پیروی دقیق از روش‌های آماده‌سازی و پخت، هر آشپز می‌تواند کوفته پنیری لذیذی را به میز سفره خود تقدیم کند. در ادامه، سایت پختنی آموزش تهیه این غذای خوشمزه بین‌المللی را به تفصیل ارائه خواهد داد.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ حبه
تخم مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۴ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته پنیری لذیذ ترکیه ای با گوشت چرخ شده

مرحله ۱

برای تهیه کوفته پنیری ترکیه ای، ابتدا پیاز را ریز رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته می شود. سپس پیاز آب گرفته را با گوشت چرخ کرده مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

در مرحله بعد، سیر رنده شده، تخم مرغ، آرد سوخاری، جوش شیرین، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مایه کوفته چسبناک و منسجم شود.

مرحله ۳

پس از آماده شدن مایه کوفته، به اندازه یک نارنگی کوچک از آن برداشته و به شکل کوکو در کف دست صاف می کنیم. سپس مقداری پنیر پیتزا در وسط مایه کوفته قرار داده و به شکل بیضی یا دایره جمع می کنیم.

مرحله ۴

برای اینکه پنیر موجود در کوفته ها هنگام سرخ کردن خارج نشود، باید به خوبی اطراف کوفته ها را با دست فشار دهیم تا به خوبی به هم بچسبند.

مرحله ۵

در نهایت، صفحه گریل یا سمت گریل تابه را روی حرارت متوسط قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم. سپس کوفته ها را درون تابه چیده و صبر می کنیم تا یک سمت شان به طور کامل گریل شود. سپس آنها را به آرامی برگردانده تا سمت دیگرشان نیز به خوبی گریل شود. در صورت تمایل می توانیم گوجه فرنگی ها را نیز در کنار کوفته ها گریل کنیم. در پایان، کوفته ها را به همراه نان داغ سرو می کنیم.