کوکوی قارچ به عنوان یکی از انواع کوکوهای ایرانی سنتی و مشهور شناخته می‌شود که با طیف وسیعی از مواد غذایی مختلف تهیه و طبخ می‌گردد. این غذای خوشمزه و مجلسی تاریخچه ای طولانی در آشپزی ایران دارد و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع کوکوها در میان خانوارهای ایرانی مطرح است. در ادامه با مراجعه به وبسایت معتبر پختنی، آموزش تهیه این کوکوی خوشمزه به‌شیوه‌ای نوین و جامع ارائه خواهد شد.

مواد لازم

قارچ۳۰۰ گرم
سیب زمینی۳ عدد متوسط
پیاز۱ عدد متوسط
تخم مرغ۳ عدد
جعفری۵۰ گرم
آبلیمو۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی قارچ لذیذ و مجلسی با روش رستورانی

مرحله ۱

برای تهیه کوکوی قارچ مجلسی، ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم و به همراه آب و نمک در قابلمه می پزیم تا آبپز شوند. سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و رنده می کنیم. قارچ ها را نگینی خرد کرده و با روغن تفت می دهیم تا آب آنها گرفته شود. برای جلوگیری از تیره شدن رنگ قارچ ها، آبلیمو اضافه می کنیم.

مرحله ۲

پیاز را رنده کرده و آب اضافی آن را گرفته، سپس به مخلوط سیب زمینی و قارچ اضافه می کنیم. جعفری را ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. تخم مرغ را با آرد، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه مخلوط می کنیم و به مواد اضافه می نماییم.

مرحله ۳

مهم است که قارچ و سیب زمینی کاملا خنک باشند قبل از اضافه کردن تخم مرغ. سپس مایه کوکو را در تابه با روغن سرخ می کنیم تا کتلت های کوکو شکل بگیرند. در صورت تمایل می توان مایه را یک جا سرخ کرد.

مرحله ۴

در پایان کوکوها را در ظرف چیده و همراه با گوجه فرنگی، خیار شور و نان لواش سرو می کنیم.