کار لپه و بادام هندی از غذاهای سنتی و رسمی کشور هند به شمار می آید که با ترکیب مواد اولیه متنوع و خاصی تهیه می گردد. این غذای مجلسی و پر طرفدار هندی، دارای طعم و عطر بی نظیری است که از طریق پخت و پز با روش های سنتی و مرحله به مرحله به دست می آید. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای کامل و مفصل سایت آموزشی پختنی، نحوه طرز تهیه دقیق و اصولی این غذای خوشمزه هندی را فرا خواهید گرفت.

مواد لازم

لپه۲ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
سیر۴ حبه
زنجبیل تازه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، تخم‌گشنیز و برگ‌ بوبه مقدار کافی
زردچوبه، کاری و فلفل قرمزبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گشنیز تازهبه مقدار کافی
بادام هندی۲ قاشق غذاخوری
آب۲ تا ۳ لیوان
شیر نارگیل۲۰۰ گرم

عطر و طعم لذیذ لپه هندی: دستور پخت ویژه

مرحله ۱

برای تهیه کاری لپه خوشمزه، ابتدا لپه را می شوییم و سپس در آب خیس می کنیم تا به مدت ۱ ساعت بماند. پس از آن، لپه را در آبکش می ریزیم.

مرحله ۲

سپس لپه را در قابلمه آب جوش قرار می دهیم و به مدت ۲ ساعت می پزیم تا کاملاً پخته شود. در این مرحله، پیاز را پوست کنده و خرد می کنیم.

مرحله ۳

پیاز را در تابه با روغن مایع تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیر و زنجبیل را رنده کرده و به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه، زردچوبه را به مخلوط پیاز اضافه می کنیم.

مرحله ۴

سپس ادویه کاری، فلفل قرمز، فلفل سیاه، تخم‌گشنیز و برگ‌ بو را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود. سپس رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ۵

در این مرحله، گشنیز را خرد کرده و زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ باز کرد، به مخلوط اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله ۶

در ادامه، بادام هندی را در هاون کوبیده و به صورت پودر درآورده و به همراه لپه پخته شده به مخلوط اضافه می کنیم. سپس آب را به مواد اضافه کرده و به مدت ۲۰ دقیقه می جوشانیم تا آماده شود.

مرحله ۷

در نهایت، پس از ۱۰ دقیقه، شیر نارگیل را به قابلمه اضافه کرده و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر می جوشانیم. سپس کاری لپه را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با لیمو ترش تازه، پیاز و گشنیز خرد شده تزئین می کنیم و همراه با پلو سرو می کنیم.