یوفو کباب یک نوع کباب سنتی ترکیه ای است که به دلیل ظاهر بشقاب پرنده ای خود به این نام معروف است. این کباب دو لایه شامل گوشت کباب شده در میان آن است، که بین لایه ها پنیر پیتزا و بادمجان قرار داده می شود. این ترکیب موجب طعم و بافت منحصر به فردی در یوفو کباب می شود.یوفو کباب به دلیل طرز تهیه ساده و خوشمزگی فراوان، یکی از غذاهای محبوب برای وعده ناهار در میان مردم ترکیه است. این غذا را می توان همراه با نان یا برنج میل کرد و از طعم لذیذ آن لذت برد. با این حال، به دلیل وجود پنیر در آن، یوفو کباب دارای مقداری چربی و سنگینی بیشتری نسبت به برخی کبابهای دیگر است، بنابراین بهتر است آن را بیشتر در وعده ناهار مصرف نمود.برای آشنایی با مراحل دقیق طرز تهیه یوفو کباب، می توانید به آموزش گام به گام آن در سایت آموزشی پختنی مراجعه کنید.

مواد لازم

فلفل دلمه ای سبزنصف ۱ فلفل
فلفل دلمه ای قرمزنصف ۱ فلفل
فلفل چیلی یا ویکا (قرمز شیرین)۱ عدد
جعفری۲۰۰ گرم
گوشت چرخ کردهنیم کیلو گرم
بادمجان۲ عدد
پنیر چدار یا پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
نمک و سماق و فلفل قرمز ترکیبه مقدار لازم

عطر و طعم لذیذ یوفو کباب ترکیه ای

مرحله ۱

در این دستور پخت، ابتدا بادمجان‌ها را شسته و خشک کرده و با پوست روی ذغال قرار می‌دهیم تا کبابی شوند. سپس فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز را خرد کرده و جعفری را پاک می‌کنیم. پس از شستن و خشک کردن جعفری‌ها، آن‌ها را با بقیه مواد ترکیب می‌کنیم و آب آن‌ها را می‌گیریم.

مرحله ۲

همچنین گوشت چرخ کرده را به مواد اضافه کرده و شروع به ورز دادن آن می‌کنیم. پس از ورز دادن، ادویه کباب شامل نمک و فلفل قرمز ترکیه‌ای را اضافه می‌کنیم.

مرحله ۳

مواد را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و با استفاده از کیسه‌های فریزر، آن‌ها را پهن می‌کنیم. پوست بادمجان‌های کبابی را به صورت نواری برش داده و روی گوشت قرار می‌دهیم. سپس کمی نمک و پودر فلفل روی بادمجان‌ها می‌ریزیم و پنیر چدار رنده شده یا پنیر پیتزا را روی آن‌ها می‌ریزیم.

مرحله ۴

بعد از یک ساعت نگهداری در یخچال، گوشت را روی توری کباب قرار داده و روی ذغال هر دو طرف آن را کباب می‌کنیم. پس از کباب شدن کامل، با احتیاط و حوصله گوشت را از توری جدا کرده و روی نان گرد قرار می‌دهیم و سرو می‌کنیم.