شاید بسیاری از شما به حلوا، این دسر خوشمزه و محبوب ایرانی، علاقه‌مند باشید. با این حال، تجربه‌های شما در پخت این دسر ممکن است همواره مطابق انتظار نبوده باشد. مسائلی مانند سوختن آرد یا شکرک زدن حلوا، گاهی موجب سلب رضایت از طعم نهایی شده است. اما این دسر همچنان در زمره محبوب‌ترین دسرهای سنتی ایرانی قرار دارد و همواره جایگاه خود را در سفره‌های ایرانی حفظ می‌کند. عطر و طعم گلاب و زعفران، بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این دسر محسوب می‌شود که آن را بسیار مطبوع و خوشمزه می‌نماید. حلوا در هر نقطه از ایران به شیوه‌ای متفاوت تهیه می‌شود و انواع مختلفی از آن وجود دارد، از جمله حلوای فندقی. تهیه این حلوای خوشمزه نیز همچون سایر غذاها و دسرها، نیازمند رعایت نکات و تکنیک‌های خاصی است. در این مقاله، نحوه تهیه یک حلوای فوری و لذیذ را به تفصیل آموزش خواهیم داد، تا شما نیز بتوانید با این دسر سنتی ایرانی آشنا شوید.

مواد لازم

فندق خرد شده۱ پیمانه
آرد ذرت زرد رنگ۱ لیوان
آرد سفید½ لیوان
کره هم دمای محیط۶۰ گرم
روغن مایع۱ استکان کوچک
شیر۱.۵ لیوان
عسل½ لیوان کمی بیشتر

محصول شیرین و لذیذ حلوای فندق با آرد ذرت؛ دستور پخت آسان و مناسب برای کسب و کارهای کوچک

مرحله ۱

برای تهیه حلوای فندق مجلسی ابتدا ۶۰ گرم کره را برداشته و آن را آب کنید، وقتی کره‌ تان را آب کردید، آن را به همراه یک استکان کوچک، روغن مایع در درون تابه ‌ای که از قبل روی اجاق گرم شده، قرار دهید.

مرحله ۲

سپس بگذارید تا به خوبی با یکدیگر یک حرارت ملایم و مشخص سرخ شوند. حالا در ادامه، نوبت آرد های شماست. به خاطر داشته باشید که حتما از قبل، آرد تان را سه بار الک کنید، چرا که اگر این کار را انجام ندهید،

مرحله ۳

آرد به حالت گوله گوله در می آید و حلوایتان کیفیت خود را از دست می دهد و گاهی حتی قابل خوردن نیست، پس حتما آرد را الک کنید. دو مدل آرد وجود دارد آن ها را با یک دیگر مخلوط کرده و در درون تابه، تفت دهید.

مرحله ۴

باید به اندازه ای تفت دهید تا به خورد یک دیگر بروند و در این مرحله آشپزی نکنید و فقط حواستان به آردها باشد، تا ته نگیرد، نسوزد و به خوبی با هم ترکیب شوند. سپس در یک ظرف دیگر، شیر تان را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله ۵

سپس عسل را نیز به شیر افزوده و به هم بزنید تا با یکدیگر مخلوط شوند. پس از این شلعه گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شوند. در این مرحله، بوی آرد در می آید و شما باید فندق های خرد شده تان را به آرد اضافه کنید.

مرحله ۶

در این مرحله شربت حلوا را به آرامی اضافه کنید و ترکیب کنید تا یکدست شوند، حالا زیر اجاق را کم کنید و موادتان را یک در حرارت معین و ملایم قرار دهید. و البته حتما در تابه را روی تابه بگذارید تا به مدت ده دقیقه دم بکشد.

مرحله ۷

این مرحلۀ آخر است، حلوای شما تقریبا حاضر است و وقت آن است که آن را در درون قالب دلخواهتان بریزید، مدتی صبر کنید تا حلوایتان کمی خنک شود و آن را مطابق سلیقۀ خود و با مواد مختلف تزیین کنید.

مرحله ۸

این حلوای خوشمزه و ساده را می توانید در یک عصر دلپذیر کنار عزیزانتان میل کنید، یا اینکه در ماه مبارک رمضان با حلوا قندی خوشمزه و لذیذ به سفره های سحر و افطارتان رنگ و لعاب ویژه ای می توانید ببخشید