پاستای مرغ و اسفناج یکی از انواع مشهور و محبوب غذاهای بین المللی است که با دستورهای متنوع و متفاوتی در سراسر جهان تهیه و طبخ می‌شود. این غذای لذیذ و مقوی از ترکیب پاستا، مرغ و اسفناج به‌عنوان سه جزء اصلی تشکیل شده و با افزودن سایر مواد مثل سس کریمی، سیر، پنیر و ادویه‌جات متنوع طعم دلپذیری پیدا می‌کند. در ادامه با پختنی آنلاین همراه باشید تا نحوه تهیه این غذای خوشمزه و پرطرفدار را به‌طور کامل و گام به‌گام مشاهده کنید.

مواد لازم

سینه مرغ۱ عدد کامل
پاستا۲۵۰ گرم
آب مرغ½ لیوان
آرد۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی خشک شده¼ لیوان
اسفناج۱ لیوان
خامه صبحانه½ لیوان
ریحان تازه۱ مشت
پاپریکا و اورگانوبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

پاستای مرغ و اسفناج: طعم ایتالیایی در آشپزی ایرانی

مرحله ۱

برای تهیه پاستای مرغ و اسفناج مجلسی، ابتدا یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. سپس روغن و نمک را اضافه می کنیم.

مرحله ۲

پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته درون آب جوش قرار می دهیم و حدودا ۷ تا ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا پاستا کاملا نرم شود و بپزد. پاستا را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ۳

گوشت مرغ را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم و با روغن داخل تابه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد. سپس ادویه ها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ۴

آب مرغ را با آب لیمو ترش و آرد ترکیب می کنیم و روی حرارت ملایم با هم ترکیب می کنیم. پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، گوجه فرنگی خشک شده و خامه را اضافه می کنیم.

مرحله ۵

اسفناج ها و ریحان خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، پاستای آبکشی شده را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله ۶

پس از اینکه آب اضافی درون تابه به طور کامل کشیده شد، پاستا را درون ظرف مورد نظر می کشیم و مقداری پنیر پارمزان روی آن می ریزیم. پاستا را به صورت گرم سرو می کنیم.