دسر کادایف مغزدار یکی از انواع دسرهای رایج و محبوب در فرهنگ آشپزی کشور ترکیه است که با استفاده از رسپی های متنوعی تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه و متنوع دارای بافتی ظریف و طعمی دلنشین است که از ترکیب مواد اولیه خاصی چون آرد، شیر، قند و مغزهای گوناگون ساخته می‌شود. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه دسر کادایف مغزدار، لطفا به ادامه این مقاله آموزشی در سایت پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

رشته کادایف۵۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
آرد۴ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپخوری
شیر۱ لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

بهترین روش تهیه دسر کادایف مغزدار سنتی ترکیه ای

مرحله ۱

برای تهیه دسر کادایف مغزدار خوشمزه، ابتدا شیر را با نشاسته ذرت و شکر درون قابلمه مناسب مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. با همزن دستی به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد و نشاسته ذرت به خوبی پخته شود.

مرحله ۲

سپس وانیل را به قابلمه اضافه کرده و از روی حرارت برداشته، خامه صبحانه را به آن افزوده و با همزن مفتولی به خوبی هم می زنیم تا مایه کرم یکدست شود. پس از خنک شدن مایه کرم، به سراغ درست کردن دسر کادایف می رویم.

مرحله ۳

برای این منظور، کره را ذوب کرده و با رشته های کادایف مخلوط می کنیم. سپس مقداری از این مخلوط را درون قالب مافین ریخته و فشرده می کنیم. مایه کرم خنک شده را درون قیف ریخته و روی رشته های کادایف پایپ می کنیم.

مرحله ۴

یک مغز گردو روی مایه قرار داده و مابقی حجم قالب را با رشته های کادایف پر می کنیم. قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا طلایی شود. پس از خارج کردن از فر، دسرها را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم.

مرحله ۵

در نهایت، شربت ولرم را روی دسرها ریخته و با پودر پسته و گل سرخ تزیین می کنیم.