چیز کیک خرمالو یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و محبوبی است که ایده مناسبی برای شب یلدا محسوب میشود. این دسر خوشطعم ترکیبی از مزه خوب خرمالو و بافت نرم و لطیف چیز کیک است که طرفداران بسیاری دارد. برای آشنایی کامل با روش تهیه و مراحل آماده سازی این دسر لذیذ، توصیه میکنیم به طور مفصل به آموزش کامل و مرحله به مرحله آن در سایت آموزشی پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

بیسکویت سبوس دار۲ بسته
کره۱۰۰ گرم
پنیر لبنه یا خامه ای۳۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
شکرکمتر از ۱ پیمانه
آرد۱ قاشق غذاخوری سرپر
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سرپر
وانیلنوک قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
خرمالو۴ عدد
آب½ پیمانه
خامه کم چرب½ پیمانه
شکر۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری

بهترین طرز تهیه چیز کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی

مرحله ۱

برای تهیه چیز کیک خرمالو لذیذ، ابتدا لایه کراست را آماده می کنیم. بیسکویت ها را با کمک غذاساز به خوبی پودر کرده و کره را ذوب می کنیم. سپس بیسکویت و کره را مخلوط کرده و در قالب کمربندی با کاغذ روغنی می پوشانیم. مواد کراست را در قالب ریخته و با پشت لیوان فشار می دهیم تا یکدست شود. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست سفت شود.

مرحله ۲

سپس مایه فیلینگ را آماده می کنیم. پنیر خامه ای، خامه صبحانه و شکر را با همزن برقی مخلوط می کنیم. آرد، نشاسته ذرت و وانیل را الک کرده و به مخلوط اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را نیز به تدریج اضافه و خوب هم می زنیم.

مرحله ۳

قالب را از یخچال خارج کرده و مایه فیلینگ را روی لایه کراست می ریزیم. قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و زیر آن یک کاسه آب جوش می گذاریم. چیز کیک را ۱ ساعت در فر می پزیم تا کاملا پخته شود. پس از خنک شدن، قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله ۴

برای تهیه کرم خرمالو، پوست خرمالوها را جدا کرده و به کمک غذاساز پوره می کنیم. سپس آب، خامه کم چرب، شکر و نشاسته ذرت را به پوره خرمالو اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا غلیظ شود. کرم خرمالوی سرد شده را روی چیز کیک خنک شده می ریزیم و با لیسک صاف می کنیم. قالب را یک شب در یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا خنک شود. سپس چیز کیک را از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.