محلبی با ژله یکی از محبوب‌ترین انواع دسرهای سنتی کشور ترکیه است که با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه و جذاب، ترکیبی ظریف و هماهنگ از مواد اولیه با کیفیت بالا است که در فرآیندی دقیق و مرحله به مرحله به شکل نهایی خود درمی‌آید. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه محلبی با ژله و کسب اطلاعات تفصیلی در این خصوص، لطفاً به ادامه مطلب در سایت آموزشی پختنی مراجعه فرمایید.

مواد لازم

ژله۱ بسته
شیر۳ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
میوه یا مغزیجاتبرای تزیین

محلبی با ژله خوشمزه و مجلسی به سبک ترکیه ای

مرحله ۱

برای تهیه دسر مجلسی با ژله، ابتدا ظرف های تک نفره مانند لیوان را با کمی روغن چرب کرده و در یخچال قرار می دهیم. سپس ژله را با آب جوش ترکیب کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا پودر ژله کاملاً حل شود. ژله را به چهار قسمت مساوی تقسیم کرده و در ظرف های سرو می ریزیم.

مرحله ۲

ظرف های سرو را به سلیقه خود در یخچال قرار می دهیم تا ژله سفت شود. در همین حال، شیر را در قابلمه ریخته و نشاسته ذرت همراه با شکر را به آن اضافه می کنیم. مواد را به آرامی مخلوط کرده تا به غلظت فرنی برسند.

مرحله ۳

پس از رسیدن محلبی به غلظت مناسب، گلاب و خامه را به آن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم محلبی خنک شود. ظرف های ژله را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ۴

محلبی را به چهار قسمت تقسیم کرده و روی ژله ها می ریزیم، سپس آنها را صاف می کنیم. در نهایت، دسرها را با میوه یا مغزیجات دلخواه تزیین کرده و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم.