محلبی رافائلو یک دسر سنتی و خانگی بسیار لذیذ است که بدون استفاده از پودر ژلاتین یا مواد شیمیایی مصنوعی دیگر تهیه می شود. این دسر از ترکیب نشاسته، شیر و شکر ساخته می شود و استفاده از پودر نارگیل به آن خواص منحصربه فردی می بخشد. بافت این دسر شبیه به فرنی است، اما کمی سفت تر. محلبی را می توان با افزودن پودر کاکائو یا عصاره زعفران در رنگ های متنوعی تهیه و به صورت لایه ای در ظروف سرو کرد. این دسر معمولاً در ظروف شیشه ای یا لیوان های بزرگ سرو می شود و می تواند به عنوان یک پذیرایی فوق العاده خوشمزه برای مهمانان مورد استفاده قرار گیرد. برای دریافت آموزش جامع و مرحله به مرحله نحوه تهیه محلبی رافائلو، لطفاً به سایت آموزشی پختنی مراجعه کنید.

مواد لازم

شیر۶ لیوان
نشاسته ذرت۶ قاشق غذا خوری
شکر۶ قاشق غذا خوری
پودر نارگیل۴ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۲۰۰ میلی لیتر
شکلات صبحانه۸۰ گرم
پودر نارگیل برای روی محلبیبه مقدار لازم

محلبی رافائلو: دسر لذیذ و ویژه برای میهمانی‌ها

مرحله ۱

برای تهیه دسر محلی خوشمزه و منحصر به فرد با روش رافائلو، ابتدا یک قابلمه مناسب برداشته و شیر، شکر، نشاسته و پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم. مواد را به خوبی مخلوط کرده و هم می زنیم.

مرحله ۲

زمانی که ترکیب شیر، شکر، نشاسته و پودر نارگیل کاملا مخلوط شد، آن را روی حرارت ملایم قرار داده و با قاشق چوبی مدام هم می زنیم تا غلیظ شده و بافتی شبیه به فرنی به خود بگیرد.

مرحله ۳

سپس خامه و شکلات را به آن اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه حرارت می دهیم و مدام هم می زنیم. در نهایت از روی حرارت برداشته و درون ظرف های مناسب می ریزیم. پس از اینکه کمی بسته شد و خنک شد، پودر نارگیل را روی آن می پاشیم و سرو می کنیم.