شربت گل پنیرک، به عنوان یکی از انواع مشهور و محبوب شربت های سنتی ایرانی، معمولاً در ماه مبارک رمضان مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد. این شربت دلپذیر و مقوی، از گل‌های خشک پنیرک تهیه شده و با ترکیب مناسب سایر مواد، طعم و عطر دلنشینی به دست می‌آورد. در ادامه، با مراجعه به وبسایت آموزشی پختنی، می‌توانید مراحل تهیه این نوشیدنی سنتی و خوشمزه را به‌طور کامل و تفصیلی مشاهده نمایید.

مواد لازم

گل پنیرک۲ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
تخم شربتی (اختیاری)۱ قاشق مرباخوری
لیمو ترش½ لیمو
نعناع۱ برگ

طرز تهیه شربت گل پنیرک لذیذ با رنگ بسیار جذاب

مرحله ۱

برای تهیه شربت گل پنیرک سنتی، ابتدا تخم شربتی را تمیز کرده و در یک کاسه کوچک قرار می دهیم. سپس ۳ قاشق غذاخوری آب به آن اضافه می کنیم تا تخم شربتی حالت ژله ای پیدا کند و آب را به طور کامل جذب کند.

مرحله ۲

به تعداد نفراتی که می خواهیم شربت درست کنیم، لیوان آماده می کنیم و در هر لیوان ۲ قاشق غذاخوری گل پنیرک می ریزیم. برای اینکه گل پنیرک رنگ زیبای خود را پس بدهد، روی گل های پنیرک چند قالب یخ می ریزیم.

مرحله ۳

پس از آب شدن کامل یخ ها و خارج شدن رنگ گل پنیرک، به هر لیوان ۲ قاشق غذاخوری گلاب، ۱ قاشق غذاخوری شکر و ۱ قاشق مرباخوری تخم شربتی خیسانده شده اضافه می کنیم و باقی لیوان را با آب سرد پر می کنیم.

مرحله ۴

در صورتی که دوست دارید شربت ها شیرین تر باشند، می توانید مقدار شکر را به اندازه دلخواه افزایش دهید. در پایان، داخل هر شربت یک برگ نعناع قرار می دهیم و لیمو ترش را به صورت تزیینی در کنار لبه لیوان قرار می دهیم.